کد خبر: 126199
A

روسیه، ناتو را به بی ثبات کردن جمهوری‌های استقلال یافته شوروی متهم کرد

روسیه، ائتلاف نظامی ناتو را به بی ثبات کردن کشورهای استقلال یافته شوروی و برخی از کشورهای غربی را هم به نظامی کردن اوکراین با هدف دامن زدن به درگیری‌های در جریان بین مسکو و غرب متهم کرد.

روسیه، ناتو را به بی ثبات کردن جمهوری‌های استقلال یافته شوروی متهم کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ به نقل از خبرگزاری آناتولی، در پی تماس تلفنی بین سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و لوئیجی دی مایو، همتای ایتالیایی وی، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف درباره اوضاع پیرامون اوکراین و تحولات بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

لاوروف به این مساله پرداخت که ماهیت بی ثبات کننده اقدامات ناتو در کشورهای استقلال یافته شوروی و نظامی کردن اوکراین به افزایش درگیری‌ها و تنش‌های در جریان منجر می‌شود.

لاوروف به همتای ایتالیایی خود گفت، کی‌یف باید برای کاهش تنش‌ها به توافق‌های مینسک و پیمان‌های به دست آمده در چارچوب نشست نرماندی و گروه سه جانبه تماس پایبند بماند و آنها را محقق کند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه همچنین آمده که تلاش‌های مسکو برای کسب تضمین‌های طولانی مدت امنیتی در اروپا بر اساس تحقق اصول به رسمیت شناخته شده امنیت پایدار است.

روسیه اخیرا بیش از ۱۰۰ هزار سرباز را در نزدیکی اوکراین مستقر کرده و این نگرانی را ایجاد کرده که کرملین ممکن است یک حمله نظامی دیگر را علیه اوکراین برنامه ریزی کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر