کد خبر: 126209
A

روسیه و اوکراین مذاکرات برلین را بی نتیجه خواندند

روسیه و اوکراین اعلام کرده اند مذاکراتی که در برلین بین دوطرف برای پایان دادن به مناقشه منطقه « دونباس » انجام شده، نتیجه و پیشرفتی بدنبال نداشته است.

روسیه و اوکراین مذاکرات برلین را بی نتیجه خواندند

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ رویترز درحالی از شکست گفت و گوهای برلین سخن گفته است که آمریکا، ناتو و برخی هم پیمانان آنها برای شعله ور شدن تنش میان روسیه و اوکراین تلاش می کنند و قصد دارند از این طریق، روسیه را تحت فشار قرار دهند.

خبرگزاری رویترز با انتشاراین خبر نوشت: درگیری در مناطق جدا شده «دونتسک» و «لوهانسک» واقع در شرق اوکراین که بعنوان دونباس شناخته می شوند، علیرغم یک آتش بس   همچنان ادامه دارد. روسیه و اوکراین  می گویند مذاکره با مقامات فرانسوی و آلمانی به میزبانی برلین با هدف پایان بخشیدن به درگیری هشت ساله جدایی‌طلبان حاضر در  شرق اوکراین، نتیجه مطلوبی به دنبال نداشته است.

بنابراین گزارش، «دمیتری کوزاک» (Dmitry Kozak) فرستاده روسیه  اواخر روز گذشته در جریان یک نشست خبری  در برلین پس از انجام این مذاکرات  اعلام کرد که امکان  تطابق برداشت ها  و تفاسیر مختلف روسیه و اکراین از توافق سال ۲۰۱۵میلادی برای پایان بخشیدن به جنگ میان حامیان جدایی طلب طرفدار روسیه و نیروهای دولتی اوکراین وجود ندارد.

کوزاک به خبرنگاران گفت: ما نتوانستیم بر این موضوع فائق آییم.

رویترز در ادامه گزارش داد: «آندری یرماک» (Andriy Yermak) فرستاده اوکراین دراین مذاکرات نیز گفت که پیشرفتی حاصل نشده اما دو طرف به ادامه مذاکرات توافق کردند.

رویترز افزود: درگیری در مناطق جدا شده دونتسک و لوهانسک که به نام  «دونباس» شناخته می شوند، باوجود یک آتش بس همچنان نقض می شود؛ ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا موسوم به  (OSCE) موارد نقض این آتش بس را به کرات ثبت کرده که در برخی اوقات به صدها مورد در روز می رسد.

این رسانه انگلیسی درادامه گزارش داد: نمایندگان روسیه، اوکراین ، سازمان امنیت و همکاری اروپا و جدایی طلبان دو منطقه جدا شده در فوریه سال ۲۰۱۵میلادی در «مینسک » پایتخت بلاروس توافق نامه ای در ۱۳ بند را که مورد حمایت رهبران فرانسه و آلمان قرار گرفت به امضا رساندند.

رویترز افزود: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، روز پنجشنبه (روز گذشته ) طرف اوکراینی را متهم کرد که در تلاش برای بازنویسی این توافق بوده و تنها مواردی  که به نفع طرف مقابل است را  بر می گزیند می کند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر