کد خبر: 126254
A

اولین سخنرانی اردوغان پس از ابتلا به کرونا: ۵ دز واکسن زدم

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، بعدازظهر امروز (جمعه)، در اولین حضور علنی خود پس از ابتلا به ویروس کرونا به سخنرانی پرداخت.

اولین سخنرانی اردوغان پس از ابتلا به کرونا: ۵ دز واکسن زدم

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ بنابر گزارش شبکه «تی‌آرتی» و پایگاه خبری «ینی شفق»، رئیس‌جمهور ترکیه در ابتدای این سخرانی گفت: «به‌سهولت مرحله بیماری را پشت سر گذاشتم و مسلما واکسیناسیون تأثیر مثبت بسزایی در روند بهبودی‌ام داشت. من پنج دز واکس زده‌ام». رجب طیب اردوغان با اشاره به نام‌ واکسن‌ها گفت: «دو دز سینوواک و سه دز بیونتک زده‌ام».

اردوغان اضافه کرد: «در مرحله ابتلا به کرونا، هیچ گونه احساس خستگی و مشکلی نداشتم و تمام کارهایم را از خانه انجام می‌دادم». وی در ارتباط با وضعیت سلامت همسرش نیز حال او را خوب توصیف کرد؛ اما گفت که او همچنان در قرنطینه به سر می‌برد.

شانزدهم ماه جاری بود که رسانه‌ها خبر دادند رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پس از سفر به کشور اوکراین به سویه اُمیکرون مبتلا شده است. اردوغان با تایید ابتلای خود به کرونا در حساب توئیتری خود نوشته بود، «به سویه امیکرون مبتلا شدم؛ اما علائم خفیفی دارم». رئیس جمهور ترکیه عصر پنجشنبه هفته گذشته در سفری رسمی وارد فرودگاه کی‌یف پایتخت اوکراین شده بود و با «ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی خود دیدار کرده بود.

رئیس‌جمهور ترکیه در بخش دیگری از اظهاراتش به رویدادهای جمهوری آذربایجان اشاره کرد و اظهار داشت: «از تحولات مثبت در [جمهوری] آذربایجان خرسند هستیم». 

بنابر گزارش شبکه تی‌آرتی، رجب طیب اردوغان همچنین به سفر قریب‌الوقوع خود به کشور امارات اشاره کرد و خبر داد که دوشنبه هفته آینده به این کشور سفر خواهد کرد./فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر