کد خبر: 126396
A

میلیتاری تایمز: آمریکا جنگنده‌های خود در شرق اروپا را تقویت کرد

تارنمای میلیتاری تایمز نوشت: با نمودار شدن نشانه‌های حمله نظامی احتمالی روسیه به اوکراین، ارتش آمریکا جت های جنگنده بیشتری را در منطقه شرق اروپا مستقر کرده است.

میلیتاری تایمز: آمریکا جنگنده‌های خود در شرق اروپا را تقویت کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ این رسانه افزود: مقام های امریکایی بر این باورند که روسیه در یکی دو هفته آینده به اوکراین حمله می کند و تاریخ ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن) را به عنوان آغاز این حمله پیش بینی کرده اند.

به نوشته میلیتاری تایمز، حدود ۶ هزار نیرو از آمریکا به اروپا گسیل شده است که تقریبا همه آنها نیروهای لشگر ۸۲ هوابرد ارتش آمریکا  هستند. آنها از سوی مجموعه ای از هواپیماهای نظامی و واکنش سریع پشتیبانی می شوند که می توانند به سرعت فضای هوایی لازم را برای آغاز هر گونه عملیات رزمی از هر نقطه ای فراهم کنند.

جنگنده های جت آمریکایی که در اماکن دیگری در قاره اروپا مستقر هستند به سمت شرق این کشور گسیل شده اند.

فرماندهی شاخه اروپای ارتش آمریکا به تازگی گفت:  این نیروها آموزش دیده و برای ماموریت های مختلفی برای بازدارندگی و تضمین دفاع از متحدان و شرکای اروپایی تجهیز شده اند.

فرماندهی شاخه اروپای ارتش آمریکا همچنین گفت: جت های اف ۱۶ روز جمعه به رومانی اعزام شدند تا امنیت منطقه را در تنش کنونی ناشی از تقویت قوای نظامی روسیه در مرز اوکراین تامین کنند.

فرماندهی آمریکا در اروپا اعلام کرده که جنگنده های نیروهای هوایی مانورهای هوایی را به همراه کشورهای عضو ناتو انجام خواهند داد و تقویت توان خود در همکاری و ارتباط با عملیات هوایی بین المللی را هدف قرار می دهد.

این فرماندهی همچنین اعلام کرد که هواپیماها و خدمه هوایی ضمن همکاری نزدیک با کشورهای متحد در دریای سیاه، همکاری نزدیکی با جت های جنگنده مدل تایفون خواهند داشت.

ناتو بعد از الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه در سال ۲۰۱۴، به بهانه حفظ امنیت وثبات سیاست هایی هوایی و دیگر اقدامات را به کار بسته است.

درحالی که آمریکا و متحدانش با ادعاهای نامشخص تلاش در جنگ افروزی دارند ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرده که داستان حمله قریب‌الوقوع روسیه به اوکراین که توسط بسیاری از رسانه ها منتشر می شود، از جانب ایالات متحده آمریکا هماهنگ شده است.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، این تحرکات از دو ماه پیش آغاز نشد، بلکه در بلندمدت برای درگیری اوکراین آماده شده و توسط ایالات متحده اداره می شود.

لاوروف روز شنبه در گفت وگوی تلفنی با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود تاکید کرد که کارزار تبلیغاتی «تجاوز روسیه» به اوکراین اهداف تحریک آمیز را دنبال کرده و مقامات کی‌یف را به خرابکاری در توافقنامه های مینسک و تلاش های مضر برای حل "مشکل دونباس" با زور تشویق می کند./ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر