کد خبر: 126459
A

نیروهای دیپلماتیک ژاپن هم از اوکراین خارج می‌شوند

براساس اعلام وزارت خارجه ژاپن، این کشور در حال تخلیه تقریبا تمامی کارکنان سفارتخانه خود در اوکراین است و از اتباع ژاپنی می‌خواهد تا فورا این کشور را ترک کنند.

نیروهای دیپلماتیک ژاپن هم از اوکراین خارج می‌شوند

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه ژاپن یکشنبه اعلام کرد که سفارتخانه‌اش در کی‌یف پس از تخلیه کارکنان دیپلماتیکش خدمات محدودی ارائه می‌کند.

روز جمعه، وزارت خارجه ژاپن اعلام کرد که در بحبوحه رشد تنش‌ها، هشدار خطر برای ماندن در اوکراین را به بالاترین سطح افزایش می‌دهد و از شهروندانش می‌خواهد تا در اولین فرصت ممکن اوکراین را ترک کنند.

براساس گزارش خبرگزاری کیودو، دفتر فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن یک مقر اضطراری برای اقدامات هماهنگ و جمع‌آوری اطلاعات درباره تازه‌ترین تحولات اوکراین تشکیل داده است.

هیروکازو ماتسونو، دبیر کابینه ژاپن در کنفرانس خبری امروز دوشنبه خود گفت که کیشیدا دستوراتی برای تضمین امنیت اتباع ژاپنی در اوکراین صادر کرده است. در حال حاضر حدود ۱۵۰ شهروند ژاپنی در اوکراین حضور دارند.

ژاپن یکی از ده‌ها کشوری است که به تازگی کارکنان دیپلماتیکشان را به صورت نسبی از کی‌یف خارج کرده‌ و از شهروندانشان خواسته‌اند تا اوکراین را ترک کنند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا شنبه در کنفرانسی خبری در هونولولو در هاوایی مدعی شد که خروج نیروهای دیپلماتیک از اوکراین توجیه‌پذیر است چرا که "خطر اقدام نظامی روسیه به حد کافی بالاست و تهدید به حد کافی زیاد است که این کار عاقلانه باشد."

در چند ماه گذشته، غرب و اوکراین در حال اتهام‌زنی به روسیه درباره صف‌آرایی نظامی در نزدیکی مرز اوکراین و تدارکات آن برای اجرای یک "حمله" هستند. مسکو با رد این اتهامات، بارها تاکید کرده که تهدیدی علیه هیچ طرفی نیست و هم‌زمان نگرانی خود را از فعالیت نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه که آن را تهدیدی برای امنیت ملی خود می‌داند، ابراز کرده است./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر