کد خبر: 126528
A

رئیس جمهوری ترکیه پس از یک دهه به امارات سفر کرد

رئیس جمهوری ترکیه امروز ( دوشنبه ) پس از گذشت حدود ۱۰ سال به امارات متحده عربی سفر کرد و در بدو ورود به این کشور مورد استقبال « شیخ محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی و معاون فرماندهی کل نیروهای مسلح امارات قرار گرفت.


رئیس جمهوری ترکیه پس از یک دهه به امارات سفر کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛  رسانه های ترکیه، این سفر را که پس از سفر شیخ « محمد بن زاید » ولیعهد ابوظبی به آنکارا در نوامبر سال گذشته انجام شد، اقدامی مهم در جهت تقویت روابط راهبردی بین امارات و ترکیه بیان کردند. 

ترکیه که با مشکلات مالی مواجه است در ماه نوامبر گذشته چندین توافق نامه راهبردی و یادداشت تفاهم از جمله ۱۰ توافق نامه امنیتی، اقتصادی و فناوری با امارات امضا کرد و در آن زمان خبرگزاری امارات راه اندازی  یک صندوق سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در ترکیه توسط امارات را از جمله این توافق ها عنوان کرد.

بر اساس گزارش تلویزیون ترکیه، « اردوغان » پیش از ترک فرودگاه استانبول گفت که در این سفر با سرمایه گذاران برجسته امارات دیدار خواهد کرد و درباره تقویت روابط تجاری بین ترکیه و امارات گفت و گو خواهد شد

 وی بار دیگر حجم مبادلات تجاری کنونی بین دو کشور را ۸ میلیارد دلار اعلام کرد.

رئیس جمهوری ترکیه با بیان اینکه « در طول سفرم، با امارات متحده عربی اقداماتی را انجام خواهیم داد که ۵۰ سال آینده دوستی و برادری ما با امارات را شکل خواهد داد » افزود: در این سفر درباره اقدامات لازم در خصوص بررسی تحولات بین روسیه و اوکراین که به گفته او مهمترین موضوع منطقه است که باید روی آن متمرکز شد، گفت و گو خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه همسرش همچنان به کرونا مبتلا است ، گفت که او نمی تواند مرا در این سفر همراهی کند. 

« چاووش اوغلو » وزیر خارجه ترکیه، اردوغان را در این سفر همراهی می کند.   

آخرین سفر اردوغان به امارات مربوط به سال ۲۰۱۳ هنگامی که میهمان افتخاری کنفرانس ارتباطات دولتی شارجه بود، است.

پیش از این سفر « مولود چاووش اوغلو » وزیر امور خارجه ترکیه در دسامبر سال گذشته میلادی ( ۲۰۲۱ ) از امارات دیدن کرده بود./ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر