کد خبر: 126546
A

صربستانی‌ها هم اوکراین را ترک کردند

در پی افزایش تنش های میان اوکراین و روسیه و دامن زدن امریکا و متحدانش به این تنش، شهروندان صربستان به توصیه وزارت امور خارجه کشورشان کی‌یف را ترک کرده اند.

صربستانی‌ها هم اوکراین را ترک کردند

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ به نقل از "تانیوگ" خبرگزاری دولتی صربستان، «آتسا یووانوویچ» سفیر جمهوری صربستان در اوکراین گفت که برخی از صرب ها تا کنون این کشور را ترک کرده اند.

وی اضافه کرد که سفارت صربستان در "کی یف" بلافاصله توصیه وزارت امور خارجه صربستان را به شهروندان این کشور در اوکراین ابلاغ کرد.

سفیر صربستان در اوکراین با اشاره به تنش های موجود در این کشور گفت که شرکت های بیمه انگلیسی عملاً بیمه هواپیماهای پرواز به اوکراین را ممنوع کرده اند و این امور موجب شد که تعداد زیادی از هواپیماها نتوانند بدون بیمه پرواز کنند. اما بنا بر اطلاعاتی که در دست است، دولت اوکراین تصمیمی را برای تخصیص منابع مالی برای تامین بیمه هواپیما اتخاذ کرده تا اینکه ترافیک هوایی در این کشور متوقف نشود.

وزارت امور خارجه صربستان روز یکشنبه ۲۴ بهمن با صدرو بیانیه ای به شهروندان خود که در اوکراین اقامت دارند، توصیه کرد که امکان خروج موقت خود از خاک آن کشور را بررسی کنند.

همچنین در این بیانیه به شهروندان جمهوری صربستان که قصد سفر به اوکراین را دارند، توصیه شده است که سفر خود را به تعویق بیندازند.

به گزارش ایرنا، به دنبال افزایش تنش در اوکراین و خبرهای ضد و نقیض از حمله نظامی احتمالی روسیه به اوکراین بسیاری از کشورهای مرزی با اوکراین آمادگی خود را برای پذیرش پناهجویان در صورت لزوم اعلام کردند.

روسیه در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار نیروی نظامی را در نزدیکی مرزهایش با اوکراین مستقر کرده و آمریکا نیز هشدار داده که حمله این کشور به اوکراین قریب الوقوع است. با این حال مسکو هر نوع طرحی را برای چنین حمله‌ای قویا رد می‌کند و آن را «جنگ روانی» غربی‌ها توصیف کرده است./ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر