کد خبر: 126547
A

یک مسئول عالی‌رتبه حزب الله: یکی از کشور‌های عربی برای حل بحران یمن از سید حسن نصرالله درخواست وساطت کرده

روزنامه لبنانی اللواء به نقل از یکی از مسئولین عالی‌رتبه حزب الله فاش کرد: یکی از کشورهای عربی مستقیما از سید حسن نصرالله درخواست کرده است تا برای متوقف کردن حملات انصار الله به کشورهای عربی (عربستان و امارات متحده عربی) وساطت کرده و در مقابل متعهد شد ائتلاف سعودی هم حملات خود در یمن را به حال تعلیق در آورد.


یک مسئول عالی‌رتبه حزب الله: یکی از کشور‌های عربی برای حل بحران یمن از سید حسن نصرالله درخواست وساطت کرده

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ یک روزنامه لبنانی در گزارشی که در شماره امروز دوشنبه آن منتشر شدگفت: یکی از کشورهای عربی در پیامی به دبیر کل حزب الله لبنان رسما و مستقیما از وی برای ورود به مسئله یمن و پایان دادن به حملات پهپادی انصار الله به عربستان سعودی و امارات درخواست کمک کرد.

روزنامه لبنانی اللواء به نقل از یکی از مسئولین عالی‌رتبه حزب الله فاش کرد: یکی از کشورهای عربی مستقیما از سید حسن نصرالله درخواست کرده است تا برای متوقف کردن حملات انصار الله به کشورهای عربی (عربستان و امارات متحده عربی) وساطت کرده و در مقابل متعهد شد ائتلاف متجاوز سعودی هم حملات خود در یمن را به حال تعلیق در آورد.

به نوشته این رسانه این اولین درخواست رسمی و مستقیم از حزب الله و دبیر کل آن برای وساطت جهت حل بحران یمن است و در شرایطی تقدیم شده است که رسانه‌های عربی حملات بی سابقه‌ای را علیه حزب الله انجام می‌دهند.

در ادامه این گزارش آمده است، این تلاش‌ها بعد از پاسخ سید حسن نصر الله با شکست مواجه شد چون دبیر کل حزب الله لبنان در پاسخ اعلام کرد، رابطه حزب الله با حوثی‌ها صرفا در چارچوب حمایت و جانبداری از این گروه بوده و هر نوع مذاکره با انصار الله باید مستقیما با این گروه انجام شود نه با ما و حزب الله هیچ ارتباطی با پرونده یمن ندارد.

مسئول عالی‌رتبه حزب الله همچنین به نقل از میانجی عربی فاش کرد: کشورهای عربی مختلفی در تکاپوی یافتن راهی جهت حل و فصل آبرومندانه بحران یمن (برای عربستان) هستند، اما تا کنون چنین راهی که تمامی طرف‌ها به آن رضایت دهند، یافت نشده است./تسنیم

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر