کد خبر: 126585
A

سئول از زمین لرزه‌هایی در محل آزمایشات هسته‌ای کره شمالی خبر داد

هم‌زمان با اظهارنظرها در پیونگ‌یانگ از توانایی برای ازسرگیری آزمایش‌های هسته‌ای، کره جنوبی از یک سری زمین لرزه‌های طبیعی و کوچک در محل برگزاری این آزمایش‌ها خبر داد و تاکید کرد که این خود بیانگر "بی‌ثباتی زمین" در این محل است.

سئول از زمین لرزه‌هایی در محل آزمایشات هسته‌ای کره شمالی خبر داد

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، به گفته "سازمان هواشناسی کره" (KMA) در سئول، در پنج روز گذشته، دست کم چهار زمین لرزه این منطقه را لرزانده است.

آخرین زمین لرزه به بزرگی ۲.۵ ریشتر صبح امروز (سه‌شنبه) اتفاق افتاد که مرکز آن در حدود ۳۶ کیلومتری (۲۲ مایلی) «پانگی-ری»، محل آزمایش هسته‌ای کره شمالی بود. همچنین، روز دوشنبه یک زمین لرزه به بزرگی ۲.۳ ریشتر و روز جمعه به بزرگی ۳.۱ ریشتر در این منطقه گزارش شد.

«پانگی-ری» در شمال شرقی کره شمالی تنها مرکز شناخته شده این کشور برای انجام آزمایش‌های هسته‌ای است.

کره شمالی در سال ۲۰۱۷ ششمین آزمایش هسته‌ای خود که به گفته ناظران چندین برابر قدرتمندتر از آزمایشات قبلی‌اش بود را  انجام داد. در هفته‌های بعد از وقوع این آزمایش هسته‌ای، کارشناسان به وقوع سلسله‌ای از زمین لرزه‌ها و رانش‌های زمین در نزدیکی محل این آزمایش هسته‌ای اشاره کردند و آنها را نشانه‌ای از ایجاد "بی‌ثباتی" به وجود آمده در اثر این انفجار هسته‌ای در منطقه دانستند./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر