کد خبر: 126593
A

چین در آرژانتین نیروگاه هسته‌ای می‌سازد

چین در راستای تعامل با کشورهای آمریکای لاتین با استفاده از فناوری پیشرفته انرژی پاک خود و افزایش قدرت نفوذ خود در این منطقه، قرارداد جدیدی برای ساخت نیروگاه هسته‌ای در آرژانتین به امضا رساند.


چین در آرژانتین نیروگاه هسته‌ای می‌سازد

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ به نقل از رویترز، این نیروگاه ۸ میلیارد دلاری که با نام "آتوچا ۳" شناخته می‌شود، بر اساس نیروگاه چینی "هوالانگ ۱" طراحی شده است. این نیروگاه - که در ۱۰۰ کیلومتری پایتخت آرژانتین بنا خواهد شد - چهارمین نیروگاه هسته‌ای آرژانتین بوده و با ظرفیتی معادل ۱.۲ گیگاوات، عمر اولیه ۶۰ ساله خواهد داشت.

توافق پکن و بوئنوس آیرس بر سر همکاری در این پروژه، در سال ۲۰۱۵ صورت گرفت، اما پیشبرد آن تا امضای قرارداد توسط "شرکت ملی هسته‌ای چین" و "نوکلیوالکتریکا آرجنتینا" در ۳۱ ژانویه سال جاری، به تعویق افتاده بود.

چند روز بعد، با سفر آلبرتو فرناندز، رئیس جمهوری آرژانتین به پکن و امضای تفاهم‌نامه، این کشور نخستین کشور بزرگ آمریکای لاتین شد که به ابتکار "کمربند و جاده" چین پیوست.

خبرگزاری دولتی شینهوا به نقل از شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین در دیدار با فرناندز، گفت که دو کشور باید پروژه‌های فعلی انرژی آبی و راه‌آهن را به پیش برده و همکاری در تجارت، صنعت، زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری را عمیق‌تر کنند.

این دو کشور همچنین بر سر همکاری در زمینه توسعه سبز، اقتصاد دیجیتال و صنایع هوافضا و کشاورزی به توافق رسیدند./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر