کد خبر: 126604
A

نخست‌وزیر ژاپن با زلنسکی گفت‌وگو می‌کند/هشدار توکیو نسبت به افزایش تحرکات روسیه در دریای ژاپن

هم‌زمان با ابراز "نگرانی شدید" توکیو نسبت به "حمله احتمالی" روسیه به اوکراین، نخست وزیر ژاپن اواخر امروز (سه‌شنبه) با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین گفت‌وگو خواهد کرد.


نخست‌وزیر ژاپن با زلنسکی گفت‌وگو می‌کند/هشدار توکیو نسبت به افزایش تحرکات روسیه در دریای ژاپن

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ هم‌زمان با ابراز "نگرانی شدید" توکیو نسبت به "حمله احتمالی" روسیه به اوکراین، نخست وزیر ژاپن اواخر امروز (سه‌شنبه) با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هم‌زمان با تلاش‌های دیپلماتیک برای حل و فصل بحران کنونی میان روسیه و اوکراین، توکیو تدارکات این تماس را امروز (سه‌شنبه) انجام داده است.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن اظهار کرد که کشورش با "نگرانی جدی" در حال بررسی اوضاع کنونی است.

وی در نشستی بین وزرای دولت و حزب حاکم لیبرال دموکرات گفت: ما به نظارت بر وضعیت کنونی با "آگاهی بالا" ادامه خواهیم داد و در عین حال از نزدیک با کشورهای "گروه‌۷" (G۷) برای برخورد مناسب با هر تحولی هماهنگ خواهیم بود.

روز دوشنبه، بیانیه‌ای توسط وزرای اقتصاد از سوی کشورهای عضو گروه G۷ صادر شد و براساس آن به روسیه هشدار دادند که در صورت حمله به اوکراین، "تحریم‌های سختی" علیه این کشور (روسیه) اعمال خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: کشورهای عضو این گروه آماده‌اند تا تحریم‌های اقتصادی را علیه روسیه اعمال کنند؛ تحریم‌هایی که در صورت اجرا "پیامدهای سهمگینی" برای روسیه خواهد داشت.

«یوشیماسا هایاشی»، وزیر امور خارجه ژاپن امروز (سه‌شنبه) بر حمایت توکیو از حاکمیت اوکراین تاکید کرد اما از ارائه جزئیات درخصوص اینکه تحریم‌ها به چه شکل خواهد بود، خودداری کرد.

در عین حال، وزیر دفاع ژاپن نسبت به افزایش حضور نیروی دریایی روسیه در "دریای ژاپن" و بخش جنوبی "دریای اوخوتسک" هشدار داد.

«نوبو کیشی»، وزیر دفاع ژاپن در توییتر خود نوشت: تصور می‌شود که روسیه قصد دارد توانایی عملیات در "شرق و غرب" را همراه با تحرکات اخیر ارتش روسیه در اطراف اوکراین به نمایش بگذارد./ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر