کد خبر: 126627
A

باقری کنی با گروسی دیدار کرد

علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران در ادامه رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک عصر سه شنبه (به وقت محلی) با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین دیدار کرد.

باقری کنی با گروسی دیدار کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ در این دیدار دو طرف درباره همکاری‌های ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها از ۶ دی ماه در وین آغاز شده و تاکنون بخشی زیادی از متون توافق نهایی نگارش شده است. دیروز (دوشنبه) مذاکره کننده ارشد کشورمان با نمایندگان اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی برای گفت‌وگو درباره برخی موضوعات باقی‌مانده دیدار کرد.

عصر دیروز نیز دیداری میان علی باقری در کسوت معاون سیاسی وزیر امور خارجه با الکساندر شالنبرگ وزیر خارجه اتریش برگزار شد که در جریان این دیدار طرفین در مورد روابط دوجانبه و آخرین تحولات مذاکرات وین گفت‌وگو کردند.

در مجموع، جلسات برگزارشده پس از بازگشت هیأت‌ها به وین در فضایی رو به جلو و سازنده برگزار شده و در مورد موضوعات باقی‌مانده بحث‌هایی جدی صورت گرفته است.

با توجه به تکرار مداوم ضرب‌الأجل‌ها و تاریخ‌های مختلف برای پایان مذاکرات از سوی رسانه‌های غربی، باید گفت که رسیدن به خط پایان و دستیابی به تفاهم در وین تنها نیازمند اتخاذ تصمیمات لازم از سوی طرف‌های غربی به ویژه در حوزه رفع تحریم‌هاست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر