کد خبر: 126776
A

آلمان: هنوز شاهد عقب‌نشینی نیروهای روسیه نبوده‌ایم

ریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان گفت که برلین نشانه‌ای از عقب‌نشینی سربازان روسیه از مرزهای اوکراین ندیده‌ است. مسکو یا باید به‌سرعت برای تنش‌زدایی اقدام کرده یا با پیامدهای شدیدی روبرو شود.

آلمان: هنوز شاهد عقب‌نشینی نیروهای روسیه نبوده‌ایم

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ در حالیکه وزارت دفاع آلمان دیروز (چهارشنبه) اعلام کرده بود که نیروهای این کشور از رزمایش در نزدیکی مرز اوکراین عقب نشینی کرده‌اند، لامبرشت امروز و در ورود به بروکسل برای شرکت در نشست وزرای دفاع اتحادیه اروپا گفت: ما هنوز شاهد عقب‌نشینی نیروهای روسیه نبوده‌ایم و همچنان منتظر هستیم. 

وی افزود: آنها باید به سرعت اقدام کنند. روسیه یا باید به سرعت برای تنش‌زدایی کند یا با پیامدهای شدید سیاسی و اقتصادی روبرو می‌شود. 

دور جدیدی از تنش‌های روسیه با غرب از اواسط ماه دسامبر (آذر ۱۴۰۰) و وقتی آغاز شد که مسکو از مقامات سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (نانو) و آمریکا خواست از گسترش این سازمان در شرق اروپا به‌ویژه اوکراین خودداری کنند. مخالفت واشنگتن و اتحادیه اروپا با این خواسته‌ها به استقرار نیروهای نظامی دوطرف در مرزهای اوکراین و احتمال بروز رویارویی مستقیم دوطرف منجر شده است.

 در حالیکه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در روزهای اخیر مدعی شده بودند روسیه روز ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن، دیروز) به اوکراین حمله می کند، نه‌تنها این هیاهو و جنگ روانی علیه مسکو رنگ واقعیت به خود نگرفت، بلکه روسیه روز  سه شنبه بخشی از نیروهایش را از نزدیکی مرز اوکراین خارج کرد. با وجود این مقامات آمریکایی و برخی از مسئولان اروپایی امروز نیز مسکو را به افزایش نیروها در مرزهای اوکراین و تلاش برای رویارویی شدید متهم کردند./ایرنا

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر