کد خبر: 126788
A

فری بیکن: برخی سناتور‌ها معتقدند سفیر آمریکا در چین و دستیار بلینکن کنگره را گمراه کردند؛ آنها هرگز قصد اجرای تحریم‌های ایران را نداشتند / جمهوری خواهان به دنبال بررسی مجدد وعده‌های برنز و طلوعی هستند

رسانه راستگرای آمریکایی "فری بیکن" همزمان با مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ در وین در گزارشی نوشت: فروش نفت ایران به چین و سایر کشورها به شدت افزایش یافته که موجب انتقاد به دولت جو بایدن مبنی بر بی‌توجهی به اجرای تحریم‌های ایران برای ورود دوباره به برجام شده است.

فری بیکن: برخی سناتور‌ها معتقدند سفیر آمریکا در چین و دستیار بلینکن کنگره را گمراه کردند؛ آنها هرگز قصد اجرای تحریم‌های ایران را نداشتند / جمهوری خواهان به دنبال بررسی مجدد وعده‌های برنز و طلوعی هستند
به گزارش سایت دیده بان ایران ؛  تارنمای" فری بیکن" در این گزارش افزود: با وجود سوگند مقام‌های دولت بایدن رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اجرای دقیق تحریم‌های ایران، این مقامات در اجرای تعهدات خود کوتاهی کرده‌اند.

 

فری بیکن ادامه داد: نیکلاس برنز سفیر آمریکا در چین و رامین طلوعی دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور اقتصادی و بازرگانی، هر دو در جلسه استماع سنا در اواخر سال گذشته درباره اجرای تحریم‌های ایران سوگند یاد کردند.

 

این رسانه راستگرای آمریکایی نوشت: با وجود این تعهد، فروش نفت ایران به چین و سایر کشورها به شدت افزایش یافته و جهش ۴۰ درصدی داشته است و باعث انتقاد علیه دولت بایدن مبنی بر بی‌توجهی به اجرای تحریم‌های ایران برای ورود دوباره به برجام شده است.

 

فری بیکن ادامه داد: جمهوری خواهان در کنگره آمریکا به دنبال بررسی مجدد وعده‌های برنز و طلوعی هستند. تد کروز سناتور جمهوری خواه از ایالت تگزاس آمریکا و همکارانش گفته‌اند که این دو مقام دولت بایدن هرگز قصد اجرای تحریم‌های ایران را نداشتند و کنگره را گمراه کردند تا تأییدیه آن‌ها را جلب کنند.

 

کروز مدعی شده است که توافق جدیدی که بایدن امیدوار به امضای آن با ایران است، بازارهای تسلیحاتی گسترده‌ای را به روی ولادیمیر پوتین باز می‌کند و انرژی بیشتری را در اختیار شی جین‌پینگ رئیس جمهور چین قرار می‌دهد تا نفوذ خود را گسترش دهد، در حالی که میلیاردها دلار به اقتصاد ایران تزریق می‌کند.

 

این سناتور تندروی آمریکایی همچنین ادعا کرده است که بایدن و کامالا هریس با اشتیاق در حال مماشات با روسیه، چین و ایران هستند و این کشورها سپس با هم متحد می‌شوند تا منافع آمریکا را تضعیف کنند.

 

پیش از این، خبرگزاری رویترز اعلام کرد که بر اساس تخمین شرکت‌های ناظر بر صادرات و واردات نفت، صادرات نفت خام ایران برای اولین بار در سه سال گذشته به بیش از یک میلیون بشکه در روز رسیده است.

 

رویترز افزود: افزایش صادرات ایران در حالی رخ می‌دهد که عرضه محدود نفت در سطح جهان قیمت آن را به ۹۴ دلار در هر بشکه بالاترین سطح قیمت در هفت سال گذشته رسانده است. لغو تحریم‌های آمریکا به ایران اجازه می‌دهد صادرات نفت خام را به ۲.۵ میلیون بشکه در روز بازگرداند./ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر