کد خبر: 126803
A

افزایش تبادل آتش بین اوکراین و مناطق شرق این کشور / رویترز: امروز توافق آتش‌بس بین کی‌یف و دولت‌های خودخوانده ۶۰ بار نقض شد

همزمان با خبرهای رسانه ها درباره زمان حمله احتمالی روسیه به اوکراین، درگیری‌ها بین نظامیان اوکراینی و جدایی‌طلبان شرق این کشور نیز در حال افزایش است. به نوشته خبرگزاری «رویترز» فقط در روز جمعه ۶۰ بار نقض توافق آتش‌بس بین اوکراین و مناطق شرق این کشور ثبت شده که همین امر باعث تشدید تنش‌ها شده است.

افزایش تبادل آتش بین اوکراین و مناطق شرق این کشور / رویترز: امروز توافق آتش‌بس بین کی‌یف و دولت‌های خودخوانده ۶۰ بار نقض شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ همزمان با اظهارات غربی‌ها درباره زمان حمله احتمالی روسیه به اوکراین، درگیری‌ها بین نظامیان اوکراینی و جدایی‌طلبان شرق این کشور نیز در حال افزایش است.

رسانه‌های محلی امروز (جمعه) گزارش دادند ارتش اوکراین و نیروهای دولت‌های خودخوانده «لوهانسک» و «دونتسک» به تبادل آتش و گلوله باران یکدیگر پرداختند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» فقط در روز جمعه ۶۰ بار نقض توافق آتش‌بس بین اوکراین و مناطق شرق این کشور ثبت شده که همین امر باعث تشدید تنش‌ها شده است.

رویترز نوشت: «دولت کی‌یف و جدایی‌طلبان شرق اوکراین پس از حملات توپخانه‌ای و خمپاره‌ای در روز پنجشنبه، اکنون یکدیگر را مسئول تشدید تنش‌ها می‌دانند و این نگرانی را ایجاد می‌کند که روسیه، که بیش از ۱۰۰۰۰۰ سرباز در نزدیکی مرزهای اوکراین جمع‌آوری کرده، نیز ممکن است وارد این درگیری شود».

کرملین روز گذشته اعلام کرد که «عمیقاً نگران» شعله‌ور شدن اوضاع در اوکراین است و اوضاع را از نزدیک زیر نظر دارد. آمریکا نیز مدعی است که روسیه پس از رد درخواست‌هایش مبنی بر لغو درخواست اوکراین برای پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو، به دنبال بهانه‌ای برای جنگ است.

خبرگزاری اینترفاکس روسیه گزارش داد که جمهوری خودخوانده دونتسک اعلام کرد که روستای پتریوسکه در منطقه جدا شده را در ساعت ۵:۳۰ صبح جمعه به وقت محلی، هدف گلوله‌باران ارتش اوکراین قرار گرفته است.

دولت خودخوانده لوهانسک نیز از وقوع چندین حمله خمپاره‌ای توسط ارتش اوکراین به این منطقه در صبح روز جمعه خبر داد.

اوکراین نیز ادعا می‌کند که نیروهای جدایی‌طلب روز جمعه چهار بار شلیک توپخانه‌ای یا خمپاره‌ای انجام دادند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر