کد خبر: 126824
A

پنتاگون: آمریکا قصد دارد ۲۵۰ تانک «آبرامز» به لهستان ارسال کند

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا روز جمعه اعلام کرد کشورش قصد دارد دویست و پنجاه تانک «آبرامز» ارسال کند. آستین در نشست خبری با همتای لهستانی گفت: «شماری از این نیرو‌ها (متعلق به روسیه و بلاروس) در فاصله دویست مایلی مرز‌های لهستان حضور دارند».

پنتاگون: آمریکا قصد دارد ۲۵۰ تانک «آبرامز» به لهستان ارسال کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ "لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا روز جمعه اعلام کرد کشورش قصد دارد دویست و پنجاه تانک «آبرامز» ارسال کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، آستین در نشست خبری با همتای لهستانی گفت: «شماری از این نیروها (متعلق به روسیه و بلاروس) در فاصله دویست مایلی مرزهای لهستان حضور دارند».

وی اضافه کرد: «اگر روسیه بخواهد به اوکراین حمله کند، لهستان ممکن است شاهد موجی از ده‌ها هزار اوکراینی آواره باشد که تلاش می‌کنند جان خود و خانواده‌هایشان را از بلای جنگ نجات دهند».

او درباره ارسال دویست و پنجاه تانک «آبرامز M1A1» به لهستان که باید مورد تأیید کنگره قرار گیرد گفت: «این‌ها جدیدترین مدل آبرامز هستند و توان زرهی لهستان را به‌شدت بالا می‌برند. [ارسال این تانک‌ها] همچنین توان همکاری متقابل ما و نیروهای مسلح لهستان را بالا برده و اعتبار بازدارندگی مشترک ما و دیگر متحدان ناتو را تقویت خواهد کرد».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر