کد خبر: 127132
A

روسیه با جمهوری‌های خود خوانده دونتسک و لوگانسک قراردادهای همکاری امضا کرد

- ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با سران جمهوری‌های خود خوانده دونتسک و لوگانسک متعلق به اوکراین قراردادهای دوستی و همکاری امضا کرد.

روسیه با جمهوری‌های خود خوانده دونتسک و لوگانسک قراردادهای همکاری امضا کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با سران جمهوری‌های  خود خوانده دونتسک و لوگانسک متعلق به اوکراین قراردادهای دوستی و همکاری امضا کرد.

به نقل از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، امضای قراردادهای دوستی و همکاری بین روسیه و جمهوری های (خودخوانده) دونتسک و لوگانسک، دوشنبه شب و پس از به رسمیت شناختن استقلال این دو منطقه واقع در منطقه مناقشه دونباس از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه صورت گرفت. 

پوتین پس از اینکه دستورهای جداگانه برای به رسمیت شناختن استقلال جمهوریهای (خودخوانده) دونتسک و لوگانسک امضا کرد، به سالن یکاترینسکی کاخ کرملین آمده و در انجا قرارداد دوستی و همکاری و کمک متقابل با جمهوری مردمی دونتسک امضا کرد.

ازطرف روسیه، ولادیمیر پوتین و از طرف جمهوری مردمی دونتسک، دنیس پوشیلین رئیس این منطقه، این سند را امضا کردند.

رئیس جمهور روسیه، قرارداد دوستی، همکاری و کمک متقابل روسیه با جمهوری (خودخوانده) لوگانسک را با لئونید پاسچنیک رئیس این منطقه امضا کرد.

در پایان آیین امضای این قراردادها، پوتین با پوشلین و پاسچنیک درباره وضعیت مناطق دونتسک و لوگانسک گفت و گو کرد.

رئیس جمهور روسیه در سال ۲۰۰۸ پس از به رسمیت شناختن استقلال جمهوری های خودخوانده آبخازیا و اوستیای جنوبی از گرجستان، با سران این مناطق قرارداد دوستی و همکاری امضا کرد و با این مناطق روابط دیپلماتیک برقرار کرده و در ان پایگاه های نظامی برای دفاع دربرابر تهدید خارجی تاسیس کرده و نیروی نظامی مستقر کرد.

هفته گذشته دومای روسیه با ارسال درخواستی از پوتین خواست تا استقلال جدایی طلبان «دون‌باس» از اوکراین را به رسمیت بشناسد.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر