کد خبر: 127207
A

صدراعظم آلمان: پروژه خط لوله نورداستریم معلق شد

صدراعظم آلمان از تعلیق پروژه خط لوله نورداستریم۲ به‌دنبال اقدامات روسیه در شرق اوکراین خبر داد.

صدراعظم آلمان: پروژه خط لوله نورداستریم معلق شد

به گزارش دیده بان ایران؛ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روز دوشنبه در پایان نشست فوق‌العاده شورای امنیت این کشور با صدور احکامی با به‌رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری خودخوانده و مردمی دونتسک و لوهانسک موافقت کرد، علاوه بر این، پوتین به‌همراه رهبران این دو جمهوری مردمی، توافقنامه‌هایی را در خصوص دوستی، همکاری و کمک متقابل امضا کردند که لایحه آن برای تصویب به دومای دولتی فرستاده شد.

به‌دنبال آن، اولاف شولتز صدراعظم آلمان پروژه خط لوله گاز موسوم به نورداستریم2 را معلق کرده است. وی گفت که با هماهنگی اتحادیه اروپا و آمریکا به اقدامات روسیه پاسخ خواهند داد.

شولتز همچنین گفت که ادامه تلاش‌های دیپلماتیک برای جلوگیری از فاجعه در اوکراین ضروری است ولی با این حال اظهار داشت: موضع ما درباره صادرات تسلیحات به اوکراین بدون تغییر می‌ماند.

صدراعظم آلمان همچنین بر کاهش وابستگی اروپا به انرژی روسیه تأکید کرد و گفت که برلین برای تنوع بخشیدن به منابع جهت تأمین و واردات گاز تلاش خواهد کرد.

خط لوله نورد استریم2 از روسیه به آلمان جهت انتقال گاز کشیده شده است. این خط لوله با طول 1230 کیلومتر قرار است سالانه 55 میلیارد مترمکعب گاز را از روسیه به اروپا منتقل کند که می‌تواند نیاز انرژی 26 میلیون خانوار را تأمین کند./ تسنیم

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر