کد خبر: 127224
A

۴ بسته تحریمی آمریکا علیه روسیه چیست؟

آمریکا از اعمال ۴ بسته تحریمی علیه نهادهای روسی خبر داد

 ۴ بسته تحریمی آمریکا علیه روسیه چیست؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا از اعمال بسته تحریمی علیه روسیه خبر داد.تحریم بانک توسعه و امور اقتصادی خارجی «ونش اکونومبانک» و بانک « Promsvyazbank» روسیه از آن جمله است. 

 بایدن در سخنانی اظهار داشت: اقدام اخیر روسیه آغاز حمله به اراضی اوکراین به شمار می رود و ما اعمال تحریم‌های شدیدتری از سال ۲۰۱۴ میلادی علیه مسکو را آغاز خواهیم کرد، اقدام پوتین مستلزم پاسخ قاطع و فوری جامعه جهانی است.

وی افزود: پوتین گمان کرده چه کسی است که اراضی تحت حاکمیت کشوری دیگر را به خود الحاق کند؟

رئیس جمهوری امریکا با بیان اینکه اعمال نخستین بسته تحریمی علیه روسیه را اعلام می کنم، مسکو را متهم کرد که بخش بزرگی از اوکراین را جدا کرده و این سرآغاز حمله جدید به اوکراین است، ما اعمال ۴ بسته تحریمی علیه نهادهای روسی را آغاز خواهیم کرد.

وی گفت: ما با آلمان توافق کردیم که پروژه نورد استریم ۲ را متوقف کنیم و از فردا اعمال بسته تحریمی علیه نخبگان سیاسی روسیه را آغاز خواهیم کرد، من اعمال تحریم‌های اقتصادی و مالی علیه حلقه حکمرانی روسیه را اعلام می کنم و اقدامات شدیدی اتخاذ خواهم کرد که اقتصاد روسیه را هدف گیرد و به ثبات در بازار جهانی انرژی آسیب نرساند.

رئیس جمهوری امریکا در عین حال اذعان کرد که تحریم های امریکا به اقتصاد این کشور هم ضربه خواهد زد اما ما در سایه افزایش احتمالی بهای انرژی اقدامات حمایتی اتخاذ خواهیم کرد.

بایدن تاکید کرد: ما قصد جنگ با روسیه را نداریم اما خواستیم این پیام را به مسکو مخابره کنیم که متحدان مان را تنها نخواهیم گذاشت و از آنها حمایت خواهیم کرد، معتقدیم روسیه فراتر از این خواهد رفت، مسکو به مرزهای اوکراین نزدیک تر شده است.

وی با بیان اینکه روسیه اگر به تجاوز خود ادامه دهد، تاوان سنگین تری خواهد پرداخت، اظهار داشت: امریکا حضور نظامی خود در اروپا را تقویت خواهد کرد اما ما قصد ورود به جنگ با روسیه را نداریم، ما تمایل داریم تاکید کنیم که از هر وجب از اراضی کشورهای ناتو حفاظت خواهیم کرد و به تجهیز اوکراین به تسلیحات دفاعی ادامه خواهیم داد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز گذشته اعلام کرد که مسکو استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر