کد خبر: 127341
A

روسیه تحریم‌های آمریکا را به تمسخر گرفت

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه درج نامش در لیست تحریم‌ها را به مسخره گرفته و آن را به منزله هدیه‌ای برای خود در جشن "حامیان وطن" دانست.

روسیه تحریم‌های آمریکا را به تمسخر گرفت

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به درج نامش در لیست تحریم‌ها اظهار کرد: اعلام درج نامم در لیست تحریم‌ها از دیدگاه سیستم یورو-آتلانتیک به منزله هدیه‌ای در جشن "حامیان وطن" است که به درستی به آن خدمت کردم.

زاخارووا گفت: این تصمیم از مدت‌ها قبل گرفته شده بود و از آن اطلاع داشتم چراکه آنها از طریق روسای خود به این موضوع اشاره کرده بودند تا من را بترسانند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: زمانی که متوجه شدند اخاذی جواب نمی‌دهد، مکانیسم تحریم‌ها را فعال کردند.

او در ادامه گفت: شما از افرادی که نام دودایف تروریست را بر خیابان‌ها گذاشته، به زکایف پناهندگی سیاسی می‌دهند، چشم‌انداز افراطگرایی در قفقاز را مسدود کرده، مانع پخش برنامه‌های شبکه‌های تلویزیونی شده، حامی حاکمیت‌های نازی بوده، به کشورها حمله کرده و میلیون‌ها غیرنظامی را به قتل می‌رسانند، چه انتظاری دارید؟

زاخارووا افزود: از من چه می‌خواهید؟ هر دو پدربزرگم در جنگ شرکت کردند و علیه فاشیسم جنگیدند، ندیدن آنچه در جهان در حال وقوع است، غیرممکن است و صحبت نکردن درباره آن یک جرم، بارها دیدیم که همراهی با دروغ‌ها به فجایع ختم شدند بنابراین (تحریم‌ها) هرگز ما را مجبور به سکوت نخواهند کرد.

اتحادیه اروپا بیش از ۳۵۰ اتباع روسیه را به دلیل به رسمیت شناختن استقلال لوهانسک و دونتسک تحت تحریم قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، اتحادیه اروپا روز چهارشنبه صدها تن اتباع روسیه را به خاطر به رسمیت شناختن استقلال این دو جمهوری تحریم کرد که شامل بیش از ۳۰۰ نماینده دومای دولتی و همچنین ۲۲ فرد حقیقی و چهار سازمان است.

به ویژه ماریا زاخارووا نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه، پیوتر تولستوی نایب رئیس دومای دولتی، مارات خوسنولین معاون صدراعظم روسیه، وزیر توسعه اقتصادی تحت تحریم قرار گرفتند. ماکسیم رشتنیکوف، سناتور الکسی پوشکوف، وزیر دفاع روسیه سرگئی شویگو، معاون صدرعظم روسیه دیمیتری گریگورنکو، فرمانده نیروی دریایی روسیه نیکلای اومنوف، معاون فرمانده عمومی نیروی دریایی روسیه ولادیمیر کاساتونوف، فرمانده نیروی دریای سیاه ایگور اوسیپوف، فرمانده عمومی نیروی زمینی اولگ سالیوکوف، فرمانده نیروی هوایی روسیه سرگئی درونوف، فرمانده عمومی نیروهای روسیه سرگئی سوروویکین. از جمله نمایندگان پارلمانی که تحت تحریم قرار گرفتند، گنادی زیوگانف، رئیس حزب کمونیست فدراسیون روسیه، معاونان آناتولی واسرمن، ویاچسلاو فتیسوف هستند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر