کد خبر: 127469
A

بیش از ۱۲۰ هزار نفر اوکراینیِ جنگ زده آواره شدند

آژانس پناهندگان سازمان ملل تایید کرده است که بیش از ۱۲۰ هزار اوکراینی از زمان آغاز جنگ از این کشور خارج شده‌اند.

بیش از ۱۲۰ هزار نفر اوکراینیِ جنگ زده آواره شدند

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از تارنمای شبکه اسکای نیوز انگلیسی، خانم " کلی کلمنتس" معاون کمیسیونر ارشد امور پناهندگان سازمان ملل امروز در مصاحبه با شبکه سی ان ان همچنین عنوان کرد که اوضاع در اوکراین احتمالا بدتر می شود.

وی افزود: شاهد این هستیم که بیش از ۱۲۰ هزار نفر تاکنون از اوکراین به کشورهای همسایه رفته اند.

این مقام سازمان ملل خاطر نشان کرد که بیشتر این افراد در حال عزیمت به لهستان و مولداوی هستند اما برخی نیز در حال رسیدن به رومانی، اسلواکی و مجارستان هستند.

کلمنتس تصریح کرد که ممکن است بیش از چهار میلیون اوکراینی به دلیل جنگ در این کشور و تداوم احتمالی آن، خاک اوکراین را ترک کنند.

در همین حال خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داد، "ویکتور  لیاشکو" وزیر بهداشت اوکراین امروز مدعی شد که ۱۹۸ نفر از زمان آغاز جنگ اوکراین کشته و بیش از یک هزار نفر دیگر زخمی شده اند.

این مقام اوکراینی ضمن اشاره به اینکه سه کودک در میان کشته شدگان قرار دارند، گفت که ۱۱۱۵ نفر از جمله ۳۵ کودک نیز در جریان جنگ اوکراین زخمی شده اند.

همزمان با سومین روز جنگ در اوکراین، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه با بیان اینکه جنگی طولانی با تبعات بلندمدت در اوکراین در پیش است، هشدار داد که جهان باید خود را برای جنگی طولانی آماده کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر