کد خبر: 127506
A

الجزیره: نیروهای چچنی وارد اوکراین شده‌اند

برخی منابع خبری مدعی شدند که نیروهای چچنی در حمایت از روسیه وارد اوکراین شده‌اند. «رمضان قدیروف» رهبر منطقه چچن در روسیه و از متحدان «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه، گفته است که جنگجوهای چچنی در اوکراین مستقر شده‌اند.

الجزیره: نیروهای چچنی وارد اوکراین شده‌اند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «رمضان قدیروف» رهبر منطقه چچن در روسیه و از متحدان «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه، گفته است که جنگجوهای چچنی در اوکراین مستقر شده‌اند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «الجزیره»، در ویدئویی که روز شنبه در فضای مجازی منتشر شد، قدیروف به خود می‌بالد که واحدهای چچنی تاکنون خسارتی متحمل نشده‌اند. وی گفت که نیروهای روس به راحتی می‌توانند شهرهای بزرگ اوکراین از جمله شهر «کی‌یف» پایتخت اوکراین را تصرف کنند، اما وظیفه آنها جلوگیری از تلفات جانی است.

قدیروف با تکذیب گزارش‌های نادرست تلفات از سوی منابع اوکراینی، گفت تا امروز نیروهای چچنی یک مجروح هم نداشته‌اند.

قدیروف گفت: «پوتین تصمیم درستی گرفت و ما تحت هر شرایطی دستورات او را اجرا خواهیم کرد.»

وی از اوکراینی‌ها خواست تا علیه دولت خود که به گفته او از «نئونازی‌ها» تشکیل شده ، قیام کنند.

قدیروف نیروهای خود را در خارج از کشور برای حمایت از عملیات نظامی کرملین  در سوریه و گرجستان نیز مستقر کرده است.

ویدئوی کوتاهی که توسط شبکه خبری «آرتی» منتشر شد که هزاران جنگجوی چچنی را نشان می‌داد که در میدان اصلی «گروزنی» پایتخت چچن جمع شده بودند تا آمادگی خود را برای جنگ در اوکراین نشان دهند. راشاتودی در گزارش خود مدعی شد که آنها منتظر دستور پوتین برای ورود به اوکراین هستند.

ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه  روز پنجشنبه اعلام کرد که دستور داده نیروهای مسلح این کشور عملیاتی ویژه را در منطقه دونباس آغاز کنند. پوتین گفت این دستور پس از آن صادر شده که سران این منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین خواستار کمک نظامی روسیه در پاسخ به افزایش «تجاوزات اوکراین» شدند.

ولادیمیر پوتین در خصوص صدور مجوز عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس گفت: « تمامی تلا‌ش‌های روسیه برای رسیدن به توافق در خصوص عدم پیشروی ناتو در قلمرو روسیه به شکست منتهی شد.»

کشورهای مختلف غربی از جمله آمریکا و انگلیس و اعضای اتحادیه اروپا، در پی شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تحریم‌های سنگینی را علیه مسکو وضع کرده‌اند. دولت روسیه از دو ماه قبل بسته پیشنهادی خود برای ضمانت‌های امنیتی را به آمریکا و ناتو تحویل داد که عدم عضویت اوکراین در ناتو و خروج نیروهای این ائتلاف از شرق اروپا را شامل می‌شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر