کد خبر: 127653
A

ادعای روسیه: حریم هوایی اوکراین را در کنترل داریم

شبکه خبری سی ان ان به نقل از ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروی هوایی روسیه بر کل خاک اوکراین برتری هوایی پیدا کرده است.

ادعای روسیه: حریم هوایی اوکراین را در کنترل داریم

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شبکه خبری سی ان ان به نقل از ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروی هوایی روسیه بر کل خاک اوکراین برتری هوایی پیدا کرده است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین در نشست خبری خود ضمن متهم کردن مقامات اوکراینی به اینکه از غیرنظامیان به عنوان «سپر انسانی» استفاده می‌کنند، اطمینان داد که غیرنظامیان می‌توانند «آزادانه» پایتخت اوکراین را ترک کنند. 

کوناشنکوف گفت: «همه غیرنظامیان می‌توانند آزادانه پایتخت اوکراین را از طریق بزرگراه کی‌یف-واسیلکیف ترک کنند.»

وی همچنین تاکید کرد: "سرکردگان رژیم کی‌یف و عوامل آن‌ها" ردیابی و به طور "صحیح و اجتناب ناپذیری" مجازات خواهند شد.

کوناشنکوف عنوان داشت: تمامی چهره‌ها، صداها، شماره تلفن‌ها، مکان‌ها، آدرس آی‌پی (IP) و پیام‌های همه "نازی‌های اوکراینی" که مسئول "تحقیر و شکنجه" نیروها و رفیقان ما هستند، شناسایی و ثبت می‌شوند. همین امر به "سرکردگان رژیم کی‌یف" و عوامل آن‌ها نیز مربوط می‌شود؛ افرادی که بر خلاف "کنوانسیون رفتار با اسیران جنگی" خواستار شکنجه سربازان روسی هستند. همه شما ردیابی و به طرز "صحیح و اجتناب ناپذیری" مجازات خواهید شد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین گفت که ارتش روسیه به طور کامل کنترل مناطق اطراف نیروگاه هسته‌ای "زاپروژیا" را به دست گرفته است.

وی تاکید کرد: نیروهای مسلح روسیه کنترل شهرهای "بردیانسک" و "انرهودار" را به دست گرفته‌اند. همچنین، پرسنل نظامی روسیه به طور کامل از منطقه اطراف نیروگاه هسته‌ای "زاپروژیا" محافظت و کنترل می‌کنند.

وی افزود که نیروهای جمهوری خلق لوهانسک نیز به نوبه خود بر شهرک‌های "خورووستیانکا، سوخانیوکا، آرتما" کنترل دارند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر