کد خبر: 127669
A

فرانسه برنامه‌های تلویزیونی روسیه را «تحریم» کرد

«روسکینو» سازمان دولتی صنعت فیلم و تلویزیون روسیه از شرکت در جشنواره فرانسوی «سریز مانیا» منع شد.

فرانسه برنامه‌های تلویزیونی روسیه را «تحریم» کرد

به گزارش دیده بان ایران، در ادامه واکنش حوزه رسانه در جهان به تهاجم روسیه به اوکراین، مسوولان برگزاری جشنواره «سریز مانیا» در فرانسه، از منع حضور «روسکینو» سازمان دولتی فیلم و تلویزیون روسیه در راستای حمایت از چهره‌های فرهنگی اوکراین در جشنواره «مانیا» خبر دادند.

قرار بود «روسکینو» ماه آینده در بخشی از جشنواره «سریز مانیا» برنامه‌هایی را ارائه دهد اما شرکت این سازمان از سوی وزارت فرهنگ فرانسه به دلیل حمله روسیه به اوکراین لغو شد. 

«روسکینو» حدود ۱۰۰ سال پیش تاسیس شد و نماینده برنامه‌ها و طرح‌های تلویزیون و فیلم روسیه در جهان، سازمان دولتی برای توسعه پروژه‌ها و جذب سرمایه‌گذاران است.

با این حال صدها سازمان، تهیه‌کننده و موسسه در جشنواره «سریز مانیا» که ماه آینده در شهر «لیل» واقع در فرانسه برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.

به گزارش ورایتی، از زمانی که تهاجم روسیه به اوکراین از ۲۴ فوریه آغاز شد، روسیه از بسیاری از رویدادهای مهم کنار گذاشته شد؛ برای مثال فینال لیگ قهرمانان فوتبال که قرار بود در ماه مه در «سن پترزبورگ» برگزار شود به پاریس منتقل شد. همچنین اتحادیه پخش برنامه‌های اروپا نیز روسیه را از شرکت در مسابقه آواز یوروویژن که قرار است در ماه مه برگزار شود منع کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر