کد خبر: 127717
A
لشکر کشی بزرگ روس ها به سوی پایتخت اوکراین

تصاویر ماهواره‌ای؛ صف ۶۵ کیلومتری خودروهای نظامی روسیه در مسیر حرکت به سوی کی‌یف / ۱۵ هزار سرباز در این کاروان حضور دارند

تصاویر ماهواره‌ای از اوکراین ستون طولانی تانک‌ها و خودرو‌های زرهی ارتش روسیه را در مسیر حرکت به سوی کی‌یف، پایتخت اوکراین نشان می‌دهد. تصاویر ماهواره‌ای مکسار نشان می‌دهد که این ستون طولانی در حدود ۳۰ کیلومتری شمال شهر کی‌یف شکل گرفته است. نشریه بریتانیایی تایمز می‌نویسد که تحلیلگران معتقدند در کاروان نظامی روسیه که راهی کی‌یف است و بر اساس تصاویر ماهواره‌ای گزارش شده طول آن بیش از ۶۰ کیلومتر است، ۱۵هزار سرباز حضور دارند.

تصاویر ماهواره‌ای؛ صف ۶۵ کیلومتری خودروهای نظامی روسیه در مسیر حرکت به سوی کی‌یف / ۱۵ هزار سرباز در این کاروان حضور دارند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ششمین روز جنگ، حملات روسیه به شدت بالا گرفته و شهر خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین هدف مرگبارترین موشک‌باران ارتش روسیه بود.

روس‌ها که بر خلاف بسیاری از پیش‌بینی‌ها هنوز موفق به گرفتن هیچ شهر بزرگی در اوکراین نشده‌اند، در حال فرستادن ستون طویل تانک‌‌ها و تجهیزات نظامی به سوی کی‌یف هستند.

تصاویر ماهواره‌ای مکسار نشان می‌دهد که این ستون طولانی در حدود ۳۰ کیلومتری شمال شهر کی‌یف شکل گرفته است.

بر اساس تصاویر ماهواره‌ای شرکت مکسار که روز دوشنبه گرفته شده، طول ستون زرهی روسیه برای ورود به کی‌یف به بیش از ۶۵ کیلومتر می‌رسد و تمام طول جاده از فرودگاه آنتونوف در نزدیکی پایتخت تا شهر ایوانکیف در شمال را در برمی‌گیرد.

نشریه بریتانیایی تایمز می‌نویسد که تحلیلگران معتقدند در کاروان نظامی روسیه که راهی کی‌یف است و بر اساس تصاویر ماهواره‌ای گزارش شده طول آن بیش از ۶۰ کیلومتر است، ۱۵هزار سرباز حضور دارند.

مقامات دفاعی آمریکا می‌گویند که روسیه تاکنون حدود ۷۵ درصد از ۱۹۰هزار نیرویی را که پیشتر در امتداد مرزهای اوکراین مستقر کرده بود، به این کشور منتقل کرده است.

فرانتس استفان گادی، یک محقق موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک، می‌گوید که به نظر می‌آید «تنها بخشی» از آنها درگیر رزم ‌شده‌اند و نیروهای روس برای حمله به پایتخت اوکراین جمع شده‌اند.

 

 
 
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر