کد خبر: 127911
A

داعش: جنگ اوکراین و روسیه نبرد میان"صلیبیون با صلیبیون" است؛ هیچ ربطی به مسلمانان ندارد /چچنی ها نباید در جنگ دخالت می کردند/ امیدواریم جنگ در سراسر اروپا گسترده شده و دشمنان اسلام را در هم بشکند

گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) به مسلمانان در مورد دخالت در جنگ روسیه و اوکراین در حمایت از هر کدام از دو طرف هشدار داده و گفته است که این درگیری "صلیبیون با صلیبیون" است که هیچ ربطی به مسلمانان ندارد. داعش با انعکاس نظر جهادی‌های دیگر، چچنی‌هایی را که از روسیه حمایت می‌کنند و همچنین جنگجویان خارجی "اروپایی" را که در کنار اوکراین به نبرد می‌پیوندند، محکوم کرد.

داعش: جنگ اوکراین  و روسیه نبرد میان"صلیبیون با صلیبیون" است؛ هیچ ربطی به مسلمانان ندارد /چچنی ها نباید در جنگ دخالت می کردند/ امیدواریم جنگ در سراسر اروپا گسترده شده و دشمنان اسلام را در هم بشکند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بی بی سی: گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) به مسلمانان در مورد دخالت در جنگ روسیه و اوکراین در حمایت از هر کدام از دو طرف هشدار داده و گفته است که این درگیری "صلیبیون با صلیبیون" است که هیچ ربطی به مسلمانان ندارد

این گروه همچنین ابراز امیدواری کرد که این جنگ منجر به درگیری طولانی مدت "بین صلیبیون" شود و در سراسر اروپا و سایر کشورهای غربی گسترش یابد و به گفته آن‌ها دشمنان اسلام را در هم بشکند.

نظرات داعش، که اولین اظهار نظر این گروه در این زمینه است، در ۴ مارس در سرمقاله هفته‌نامه این گروه، النبأ (شماره ۳۲۸) منتشر شد و در برنامه پیام‌رسان تلگرام منتشر شد.

داعش با انعکاس نظر جهادی‌های دیگر، چچنی‌هایی را که از روسیه حمایت می‌کنند و همچنین جنگجویان خارجی "اروپایی" را که در کنار اوکراین به نبرد می‌پیوندند، محکوم کرد.

گزارش‌های اخیر رسانه‌ها حاکی از آن است که بیش از ۱۰ هزار جنگجو از چچن، که اکثریت آن مسلمان هستند، برای حمایت از حمله روسیه، برای ورود به اوکراین بسیج شده‌اند.

داعش گفت مسلمانان در روسیه و اوکراین، و ظاهرا در کشورهای دیگر، نباید به سخنان عالمان مسلمان یا شخصیت‌های با نفوذی که خواستار حمایت از هر یک از این کشورها هستند گوش دهند.

این گروه جهادی همچنین گفت که این درگیری از آنچه که داعش ارزش‌های دموکراتیک غلط غرب توصیف می‌کند، و به گفته آن‌ها بسیاری از مسلمانان مفتون آن شده و مایلند از آن الگوبرداری کنند، پرده برداشته است.

داعش احتمالاً به این نکته اشاره دارد که جهادی‌ها و عموم مسلمانان "معیارهای دوگانه" غربی را در قبال رزمندگان خارجی که تشویق به مبارزه برای اوکراین می‌شوند و هم‌چنین در قبال موضوع پناهندگان اوکراینی که اروپاییان با آن‌ها برخورد بهتری نسبت به پناهندگان مسلمان از درگیری‌های دیگر داشته‌اند، محکوم کرده‌اند.

روی هم رفته، داعش این درگیری را با تعابیر آخرالزمانی و ژئوپلیتیکی توصیف می‌کند و می‌گوید که این درگیری بخشی از چرخه عادی کشمکش میان قدرت‌های بزرگ است و انتظار دارد که این آغاز درگیری بزرگ‌تری بین قدرت‌های "مسیحی" باشد که مرگ و ویرانی را برای روسیه و غرب، به نفع مسلمانان، به همراه خواهد داشت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر