کد خبر: 127913
A

رییس جمهور آمریکا وضعیت اضطراری ملی آمریکا در قبال ایران را تمدید کرد

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شب گذشته در بیانیه‌ای وضعیت اضطرار ملی این کشور در قبال ایران را تمدید کرد. در این بیانیه آمده است: وضعیت اضطراری ملی در قبال ایران که در ۱۵ مارس ۱۹۹۵ اعلام شد، تا پس از ۱۵ مارس ۲۰۲۲ نیز پابرجا خواهد ماند. فرمان اجرایی وضعیت اضطراری ملی در مورد ایران اساس بیشتر تحریم‌های آمریکا علیه ایران است و به رئیس‌جمهور آمریکا این اختیار را می‌دهد که اموال و دارایی‌های ایران را توقیف کند

رییس جمهور آمریکا وضعیت اضطراری ملی آمریکا در قبال ایران را تمدید کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از  وبگاه کاخ سفید، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شب گذشته در بیانیه‌ای وضعیت اضطرار ملی این کشور در قبال ایران را تمدید کرد.

در این بیانیه آمده است: وضعیت اضطراری ملی در قبال ایران که در ۱۵ مارس ۱۹۹۵ اعلام شد، تا پس از ۱۵ مارس ۲۰۲۲ نیز پابرجا خواهد ماند.

در این بیانیه ادعا شده است: اقدامات و سیاست‌های حکومت ایران همچنان خطری فوق‌العاده و چشمگیر برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا ایجاد می‌کند.

بیانیه رئیس جمهور آمریکا می‌افزاید: به این دلایل، به این تصمیم رسیده‌ام که لازم است وضعیت اضطرار ملی را که در فرمان اجرایی ۱۲۹۵۷ اعلام شده، در قبال ایران ادامه داده و تحریم‌های جامع علیه ایران را در پاسخ به این تهدید حفظ کنم.

فرمان اجرایی وضعیت اضطراری ملی در مورد ایران اساس بیشتر تحریم‌های آمریکا علیه ایران است و به رئیس‌جمهور آمریکا این اختیار را می‌دهد که اموال و دارایی‌های ایران را توقیف کند. به گفته مقامات کاخ سفید برخی فرمان‌های اجرایی که پیرو این وضعیت اضطراری ملی اعلام شده‌است، همزمان با عملی شدن برجام لغو شده‌ اما روسای جمهور آمریکا هرساله به شکل کلی این فرمان اجرایی را تمدید می‌کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر