کد خبر: 128012
A

امارات در لیست خاکستری FATF قرار گرفت

امارات متحده عربی به فهرست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی یا اف‌ای‌تی‌اف اضافه شد. برخی از اعضای این گروه اعلام کرده‌ اند امارات پیشرفت چندانی در مقابله با جریان‌های مالی غیرقانونی نداشته‌است.

امارات در لیست خاکستری FATF قرار گرفت

به گزارش سایت دیده بان ایران  بلومبرگ نوشت، امارات متحده عربی به فهرست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی یا اف‌ای‌تی‌اف اضافه شد. برخی از اعضای این گروه اعلام کرده‌ اند امارات پیشرفت چندانی در مقابله با جریان‌های مالی غیرقانونی نداشته‌است.

این سازمان با برگزاری جلسه جمعی خود با حضور تمام اعضا از تلاش‌های دولت امارات برای مقابله با پول کثیف ابراز نارضایتی کرد و این کشور را در فهرست خاکستری خود قرار داد.

اکثریت قابل‌توجهی از 39 عضو گروه FATF باید موافق باشند که یک کشور پیشرفت کافی در مقابله با پول‌شویی از آغاز دوره بررسی‌ها داشته‌است. تنها چند رأی مخالف می‌تواند باعث اضافه شدن یک کشور به فهرست خاکستری یعنی افزایش بررسی‌ها شود.

قرار گرفتن در فهرست خاکستری بدین معناست که مقامات امارات اقداماتی برای رفع کردن نواقص خود انجام داده‌اند و بار تنبیهی آن به‌اندازه‌ی لیست سیاه نیست. اما قرار گرفتن در فهرست خاکستری برای امارات آن‌هم در زمانی‌که در حال رقابت با عربستان است به‌منزله یک شکست است. عربستان در حال گسترش بازارهای مالی و جذب سرمایه‌گذاری‌های بیشتر است.

گزارش صندوق بین‌المللی پول در سال گذشته نشان می‌دهد کشورهایی که در فهرست خاکستری گروه FATF قرار گرفته‌اند با کاهش قابل‌توجه ورود سرمایه مواجه بوده‌اند.

 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر