کد خبر: 128246
A

بایدن واردات نفت، گاز و انرژی روسیه را ممنوع اعلام کرد

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد امروز آمریکا اصلی ترین بخش اقتصاد روسیه را هدف قرار می دهد. ما تمام واردات نفت، گاز و انرژی از روسیه را ممنوع می‌کنیم

بایدن واردات نفت، گاز و انرژی روسیه را ممنوع اعلام کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی و همزمان با افزایش تنش های جهانی با روسیه در پی وقوع جنگ در اوکراین در سخنانی از کاخ سفید افزود، این اقدام از حمایت قوی دو حزبی در کنگره (حزب دموکرات و جمهوری‌خواه) و همچنین در آمریکا برخوردار است. ما جنگ ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را تامین مالی نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه پاسخ متحد به اقدامات پوتین و اتحاد میان تمام اعضای ناتو و اتحادیه اروپا، تمرکز اصلی من بوده است، تصریح کرد ما این اقدام را در حالی انجام می دهیم که برخی از متحدان اروپایی ممکن است نتوانند تمهیدات مشابهی اتخاذ کنند. ما بیش از تمام کشورهای اروپایی، نفت و گاز تولید می کنیم.

بایدن اظهار داشت ما درحال همکاری با اروپا برای ایجاد یک راهکار طولانی مدت جهت کاهش وابستگی آنها به انرژی روسیه هستیم. ما در حفظ و افزایش فشار بر پوتین متحد هستیم. این اقدام جهت افزایش سختی های پوتین است.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد دفاع از آزادی برای آمریکایی ها نیز هزینه خواهد داشت. جمهوری خواهان و دموکرات ها این امر را درک می کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر