کد خبر: 128247
A

ونزوئلا بالاخره راضی شد با آمریکا مذاکره کند؛ موافقت مادورو با تعیین جدول زمانی مذاکره با آمریکا

نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا روز دوشنبه هشتم مارس(۱۷ اسفند) از موافقت خود با تعیین جدول زمانی مذاکرات آتی با آمریکا خبر داد. بنابر این گزارش ۵ منبع موثق روز گذشته به خبرگزاری رویترز گفتند که مذاکرات آمریکا و ونزوئلا برای حصول توافق پیشرفت اندکی داشته است.

ونزوئلا بالاخره راضی شد با آمریکا مذاکره کند؛  موافقت مادورو با تعیین جدول زمانی مذاکره با آمریکا

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از یورو نیوز، در پی بالا گرفتن احتمال تحریم نفت روسیه دستکم از سوی آمریکا و تلاش واشنگتن برای جایگزین کردن روسیه، روز شنبه هیاتی از مقامات آمریکایی برای نخستین بار با مقامات کاراکاس دیدار کردند.

کاهش تحریم‌های ونزوئلا بخشی از تلاش‌های آمریکا نه تنها برای جبران تبعات ناشی از قطع واردات نفت روسیه که برای شکاف انداختن بین اتحاد سنتی مسکو-کاراکاس، به حساب می‌آید.

دستکم ۵ منبع موثق روز گذشته به خبرگزاری رویترز گفتند که مذاکرات آمریکا و ونزوئلا برای حصول توافق پیشرفت اندکی داشته است.

اختلافات دولت ونزوئلا با واشنگتن طی سال‌های اخیر دو چندان شده و کاراکاس به واسطه تحریم‌های گسترده آمریکا با دشواری‌های اقتصادی دو چندانی روبرو بوده است. با این حال نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشور طی سخنانی که از تلویزیون دولتی ونزوئلا پخش می‌شد دیدار با هیات آمریکایی را تایید کرد. او گفت: «شنبه شب گذشته هیاتی از طرف دولت آمریکا به ونزوئلا آمد و من اینجا در کاخ ریاست جمهوری با آنها دیدار کردم.»

 

رئیس جمهور ونزوئلا در ادامه با اشاره به اینکه جلسه‌اش با هیات آمریکایی حدود ۲ ساعت طول کشیده، تاکید کرد که این دیدار در فضایی محترمانه و صمیمانه و در جوی کاملا دیپلماتیک برگزار شده است.

 

خوان گونزالس، مشاور ارشد کاخ سفید در امور آمریکای لاتین به همراه جیمز استوری، سفیر ایالات متحده و راجر کارستنز، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور مربوط به گروگان‌ها، ریاست هیات آمریکایی را برعهده داشتند.

 

پیش تر جن ساکی، یکی از سخنگویان کاخ سفید هدف از سفر هیات آمریکایی را بحث در مورد موضوعات مختلفی از جمله امنیت انرژی و همچنین رایزنی در مورد وضعیت ۹ شهروند آمریکایی زندانی در ونزوئلا عنوان کرده بود. رئیس جمهوری ونزوئلا بدون اشاره به تاریخ مشخصی، از ادامه این گفتگوها خبر داده است.

تلاش های آمریکا برای نزدیک شدن به کشور نفت خیز ونزوئلا در حالی ادامه دارد که قرار است جوبایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در مورد تحریم نفتی روسیه تا ساعتی دیگر مقابل دوربین‌ها موضع خود را اعلام کند.

 

 

 


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر