کد خبر: 128362
A

پوتین: آمریکا در تکاپو است تا با ایران و ونزوئلا قراردادهایی در حوزه انرژی امضا کند / روسیه به صادرات خود در حوزه انرژی ادامه می‌دهد

رئیس جمهوری روسیه امروز گفت که کشورش به تعهدات خود در زمینه تامین انرژی پایبند است و به صادرات انرژی ادامه می دهیم.

پوتین: آمریکا در تکاپو است تا با ایران و ونزوئلا قراردادهایی در حوزه انرژی امضا کند / روسیه به صادرات خود در حوزه انرژی ادامه می‌دهد

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از الجزیره، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه امروز در سخنانی مطبوعاتی درباره بحران انرژی در جهان و تلاش برخی کشورهای غربی برای کاهش یا قطع واردات انرژی خود از روسیه تصریح کرد: به کشورهای غیر دوست می گویم که ما به تعهدات خود درزمینه انرژی پایبند هستیم.

وی افزود: غرب تلاش می کند که مسئولیت افزایش قیمت انرژی را به گردن روسیه بیاندازد.

پوتین درخصوص تصمیم آمریکا برای ممنوعیت واردات انرژی از روسیه گفت: نفت صادراتی روسیه به آمریکا بیش از 2 درصد نیست.

رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه روسیه عامل افزایش بهای نفت نست و این سیاست های کشورهای غربی است که این بحران را ایجاد کرده است، گفت: واشنگتن به رغم اعمال تحریم های غیرقانونی علیه ایران و ونزوئلا، در تکاپو است تا مشکلاتش با این دوکشور حل کند.

او گفت کشورهای غربی امروز برای غلبه بر بحران قیمت گاز، به ونزوئلا و ایران روی اورده اند.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه هم به نقل از پوتین نوشت: آمریکا سعی دارد با فریب دادن مردم خود، روسیه را عامل افزایش بهای انرژی معرفی کند. آمریکا در شرایط کنونی در تکاپو است تا با ایران و ونزوئلا قراردادهایی در حوزه انرژی امضا کند.

رئیس جمهوری روسیه گفت: ما به صادرات انرژی از جمله از طریق خاک اوکراین ادامه می دهیم.

وی گفت: کشورهای غربی مردم خود را می فریبند و تحریم ها علیه روسیه نامشروع است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر