کد خبر: 128405
A

آکسیوس: اسراییل از اوکراین خواست طرح روسیه برای‌ پایان جنگ را بپذیرد

پایگاه آکسیوس به نقل از یک مقام ارشد اوکراینی که اشاره‌ای به نام او نشده است، نوشت: نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه به «ولودیمیر زلنسکی» گفته که او باید طرح ولادیمیر پوتین برای پایان جنگ را بپذیرد.

آکسیوس: اسراییل از اوکراین خواست طرح روسیه برای‌ پایان جنگ را بپذیرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ پایگاه آکسیوس به نقل از یک مقام ارشد اوکراینی که اشاره‌ای به نام او نشده است، نوشت: نفتالی بنت نخست‌وزیر اسراییل روز سه‌شنبه به «ولودیمیر زلنسکی» گفته که او باید طرح ولادیمیر پوتین برای پایان جنگ را بپذیرد.

آکسیوس افزود: با آنکه اسراییل در درگیری‌های اوکراین اعلام بی‌طرفی کرد و در نقش میانجی بین پوتین و زلنسکی ظاهر شده، مقام اوکراینی مدعی شد که بنت درخواست مذکور را در گفت‌ وگوی تلفنی سه‌شنبه با زلنسکی مطرح کرده است. 

به نوشته آکسیوس، مقام اوکراینی گفت که زلنسکی و مشاورانش به این پیشنهاد روی خوش نشان نداده‌اند. مقام اوکراینی ادامه داد: «بنت عملاً به ما می‌گوید تسلیم شویم و ما قصد نداریم چنین کنیم.»

یک مقام در دفتر نخست‌وزیری اسراییل این ادعا را رد کرد و گفت که شک داریم او مقام بلندپایه‌ای باشد که اکنون در اوکراین حضور دارد و اطلاعی از آن تماس تلفنی داشته باشد، چون تماس مورد نظر روی یک خط محرمانه انجام شده است.

بر اساس این گزارش، مقام اسراییلی علاوه بر این گفت که نفتالی بنت قصد ندارد اکنون هیچ توصیه یا پیشنهادی به زلنسکی ارائه کند

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر