کد خبر: 128422
A

سناتور آمریکایی: «جو بایدن» نمی‌خواهد کند که ولادیمیر پوتین«ناراحت» شود/ او ترجیح می دهد به ایران و ونزوئلا التماس کند

تام کاتن می گوید: جو بایدن صنعت نفت و گاز ما را در سال گذشته به دردسر انداخته است. او ترجیح می‌دهد، کلاه در دست برود و به ایران التماس کند که نفت بیشتری برای ما تولید کنند یا به ونزوئلا برود پیش نیکلاس مادورو، که ما حتی او را به عنوان رئیس قانونی دولت آنها نمی‌شناسیم.

سناتور آمریکایی: «جو بایدن» نمی‌خواهد کند که ولادیمیر پوتین«ناراحت» شود/ او ترجیح می دهد به ایران و ونزوئلا التماس کند

به گزارش دیده بان ایران؛ تام کاتن سناتور آمریکایی بایدن را به دلیل «ضعیف» بودن، به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت که رئیس‌جمهور نمی‌خواهد کاری انجام دهد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را «ناراحت» کند و خطر خرابکاری روسیه در توافق هسته‌ای با ایران را به همراه داشته باشد.

وی گفت: جو بایدن صنعت نفت و گاز ما را در سال گذشته به دردسر انداخته است. او ترجیح می‌دهد، کلاه در دست برود و به ایران التماس کند که نفت بیشتری برای ما تولید کنند یا به ونزوئلا برود پیش نیکلاس مادورو،  که ما حتی او را به عنوان رئیس قانونی دولت آنها نمی‌شناسیم.

سناتور آمریکایی ادامه داد: جنگ در اوکراین در واقع ارتباط نزدیکی با این توافق هسته‌ای ایران دارد. جو بایدن در سال گذشته روی ولادیمیر پوتین به عنوان وکیل خود حساب کرد تا ایران را وادار به توافق با ما کند. و این یکی از دلایلی بود که او در سال گذشته بسیار ضعیف بود، او نمی‌خواست کاری کند که ولادیمیر پوتین را آزار دهد و اکنون، در حالی که آنها در آستانه رسیدن به یک توافق دیگر بودند، ایران و روسیه از میز مذاکره کنار می‌روند، زیرا می‌دانند که جو بایدن شدیداً این توافق هسته‌ای را می‌خواهد و می‌توانند امتیازات بیشتری از او بگیرند. ارتباط مستقیمی بین ضعیف بودن جو بایدن در قبال ایران و جنگی که ولادیمیر پوتین در حال حاضر در اوکراین به راه انداخته است، وجود دارد.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر