کد خبر: 128491
A

جزییات حمله موشکی به پایگاه نظامی الحریر در اربیل/ آمریکا: هیچ خسارتی به تاسیسات دولتی آمریکا در اربیل وارد نشده است"

وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به حمله به پایگاه نظامی‌ این کشور در اربیل عراق اعلام کرد: هیچ خسارت یا تلفاتی در هیچ‌یک از تاسیسات دولتی آمریکا وجود ندارد.

جزییات حمله موشکی به پایگاه نظامی الحریر در اربیل/ آمریکا: هیچ خسارتی به تاسیسات دولتی آمریکا در اربیل وارد نشده است"

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به حمله به پایگاه نظامی‌ این کشور در اربیل عراق اعلام کرد: هیچ خسارت یا تلفاتی در هیچ‌یک از تاسیسات دولتی آمریکا وجود ندارد.

خبرنگاران رسانه‌های آمریکایی به نقل از وزارت امورخارجه آمریکا شنبه‌شب به وقت محلی در واکنش به حمله به پایگاه نظامی این کشور در اربیل عراق گزارش دادند: "هیچ خسارت یا تلفاتی در هیچ یک از تاسیسات دولتی ایالات متحده آمریکا وجود ندارد. این حادثه توسط دولت عراق و دولت اقلیم کردستان در حال بررسی است و شما را برای اظهارنظر به آنها ارجاع می‌دهیم. ما این حمله ظالمانه و نمایش خشونت را محکوم می‌کنیم".

رسانه‌های عراقی بامداد یکشنبه گزارش دادند که پایگاه نظامی آمریکا در «اربیل» هدف راکتی قرار گرفته است.

کانال "صابرین‌نیوز" (وابسته به نیروهای تندروی عراق) مدعی شد که ده‌ها انفجار شهر اربیل را لرزانده و چندین راکت به مجتمع زیرین در استان اربیل، یکی از پایگاه‌ها نظامی آمریکا اصابت کرده است.

بنا بر ادعای صابرین نیوز، ۱۴فروند راکت به پایگاه‌های آمریکایی واقع در نزدیکی فرودگاه اربیل اصابت کرد.

این درحالی است که هیچ گزارشی درباره خسارت‌های احتمالی جانی و مالی منتشر نشده است.

این منبع خبری، نوع راکت‌های شلیک شده را گراد ۱۲۲ میلیمتری دانسته که پایگاه نظامیان آمریکایی در نزدیکی فرودگاه اربیل هدف قرار گرفته است.

براساس این گزارش، آژیر خطر کنسولگری آمریکا در اربیل کردستان عراق نیز به صدا درآمده است و تمام پایگاه‌های نظامیان ایالات متحده در عراق به حالت آماده‌باش کامل درآمده‌اند.

رسانه‌های عراقی همچنین اعلام کردند که دو پایگاه موساد در اربیل هدف موشک قرار گرفته‌اند. گفته می‌شود این پایگاه‌ها مرکز پیشرفته آموزشی بوده و هدف حمله "موشک‌های بالستیک" قرار گرفته است.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر