کد خبر: 128588
A

زلنسکی: سال گذشته به رهبران ناتو هشدار داده بودم؛ روسیه را تحریم نکنید جنگ می شود

رئیس‌جمهوری اوکراین در هجدهمین روز از حمله روسیه به کشورش، بار دیگر از ناتو خواست در اوکراین "وضعیت پرواز ممنوع" اعلام کند و هشدار داد که روسیه به اوکراین بسنده نخواهد کرد.

زلنسکی: سال گذشته به رهبران ناتو هشدار داده بودم؛ روسیه را تحریم نکنید جنگ می شود

به گزارش دیده بان ایران؛ ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین درباره حمله اخیر روسیه به یک مرکز آموزشی اوکراین در نزدیکی مرز لهستان گفت: در آنجا هیچ چیزی نبود که ممکن باشد قلمرو فدراسیون روسیه را تهدید کند.

زلنسکی افزود: سال گذشته، هشدار صریحی به رهبران ناتو داده و گفتم که اگر تحریم‌های بازدارنده سنگینی علیه روسیه در کار نباشد، جنگ به پا خواهد شد. درست گفتم. مدت‌هاست می‌گویم که "نورد استریم" سلاحی است که اروپا را نشانه خواهد گرفت و حالا چنین شده است.

رئیس‌جمهوری اوکراین گفت: امروز بار دیگر می‌گویم که اگر آسمان ما را نبندید، دیر یا زود موشک‌های روسیه در قلمرو شما فرود خواهد آمد، در قلمرو ناتو، بر سر خانه‌های شهروندان کشورهای ناتو.

او همچنین مرگ روزنامه‌نگار آمریکایی، برنت رناود را "حمله عامدانه ارتش روسیه" دانست.

زلنسکی که روز گذشته به بیمارستانی سرزده بود که سربازان مجروح در آن نگه‌داری می‌شوند، گفت: در ضمن، یک سرباز ارتش روسیه از شهر رازیان (شهری در روسیه) نیز در همین بیمارستان تحت مداوا قرار دارد.

زلنسکی گفت: او با مدافعان ما در یک بخش است، از همان پزشکان کمک می‌گیرد. علی‌رغم اقدامات این مرد علیه اوکراین، پزشکان اوکراینی او را نجات دادند و این واضح است. زیرا آن‌ها انسان هستند، نه وحوش. ما باید به این جنگ تن دهیم تا انسان بمانیم.

او گفت، اوکراین حمایت دیگر کشورها را احساس می‌کند، کشورهایی از جمله بلغارستان، اسلواکی، جمهوری چک، رومانی، لهستان و انگلیس.

ولودیمیر زلنسکی همچنین درباره تلاش‌ها برای ترتیب ملاقاتی میان او و همتای روسی خود، ولادیمیر پوتین، گفت: مسیر سختی است، اما مسیری است که به آن نیاز داریم.

او گفت که مذاکره کنندگان اوکراینی در مذاکره با همتایان روسی خود قرار است به دنبال برقراری گفتگوهای مستقیم بین رهبران کشورها باشند چرا که این امر می‌تواند به برقراری صلح منجر شود.

زلنسکی در سخنرانی ویدئویی روزانه خود گفت: "هیات ما وظیفه روشنی دارد - انجام همه کارها برای تضمین دیدار روسای جمهور. دیداری که مطمئنم مردم منتظر آن هستند." "بدیهی است که این یک داستان دشوار است. یک مسیر سخت. اما این مسیر مورد نیاز است. و هدف ما این است که اوکراین در این مبارزه، در این کار مذاکره، نتیجه لازم را کسب کند. برای صلح و امنیت لازم است."

او عملکرد دالان‌های بشردوستانه را نیز موفقیت‌آمیز خواند، اما اعلام کرد که این دالان‌ها در شهر ماریوپول توسط روسیه مختل شدند.

رئیس‌جمهوری اوکراین در پایان گفت: ما در حال گذراندن بدترین مصیبت تاریخ خود هستیم./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر