کد خبر: 128768
A

روسیه در جنگ با اوکراین از نیروهای لبنانی استفاده می کند

رسانه روسی "اسپوتنیک" امروز چهارشنبه از قول یک منبع خبر داد: فهرستی از داوطلبان (مزدوران) اعزام به جنگ در اوکراین در لبنان درحال تهیه است و اولین فهرست داوطلبان برای حضور در دونباس احتمالا تا آخر هفته جاری آماده می شود.

روسیه در جنگ با اوکراین از نیروهای لبنانی استفاده می کند

به گزارش دیده بان ایران؛ رسانه روسی "اسپوتنیک" امروز چهارشنبه از قول یک منبع خبر داد: فهرستی از داوطلبان (مزدوران) اعزام به جنگ در اوکراین در لبنان درحال تهیه است و اولین فهرست داوطلبان برای حضور در دونباس احتمالا تا آخر هفته جاری آماده می شود.

 
منبع آگاه که اسپوتنیک نام وی را درخبر نیاورده است، گفت: تعدادی داوطلب (مزدور) با دفاتر نمایندگی روسیه در لبنان تماس گرفته و آمادگی خود را برای مشارکت در جنگ اوکراین اعلام کرده اند.
 
رسانه روسی در ادامه گزارش خود آورده است، "نایف شقر" یک پزشک جراح لبنانی نیز دراین باره گفته که تعدادی از فارغ التحصیلان دانشگاه های روسی-لبنانی آماده اعزام به جنگ برای یاری رساندن به هم‌دوره ای های دانشگاهی خود هستند.
 
منابع لبنانی اما هنوز در ارتباط با این خبر واکنشی نداشته اند.
 
ولادیمیر پوتین چند روز پیش ضمن اعلام آمادگی روسیه برای پذیرفتن داوطلبان مشارکت در جنگ اعلام کرده بود چنانچه افرادی داوطلب آمادگی حضور و کمک در دونباس را داشته باشند به ویژه اگر در قبال پرداخت پول نباشد، ما آمادگی پذیرفتن و اعزام آنها به منطقه جنگی را داریم.
 
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.
 
پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
 
همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

گفتنی است نخستین بار رسانه های اصولگرا و نزدیک به نهادهای نظامی از لفظ «مزدور» درباره داوطلبان برای حضور در ارتش اوکراین استفاده کرده بود.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر