کد خبر: 129015
A

نشست مهم سران طالبان در قندهار؛ تلاش برای کاهش اختلافات، تغییر کابینه و کسب مشروعیت / آخوندزاده رهبر طالبان ریاست این نشست را بر عهده دارد

براساس گزارش‌ها گروه طالبان در خصوص ایجاد تغییرات در کابینه و کسب مشروعیت بین المللی نشست مهمی در ولایت قندهار برگزار کرده است. منابع معتبر در گروه طالبان به رسانه‌ها گفته‌اند که یک نشست مهم رهبری این گروه در قندهار برگزار شده‌ است که ایجاد تغییر در کابینه و بررسی راه‌های کسب مشروعیت بین‌المللی از مسایل مورد بحث در آن است و تلاش طالبان برای کاهش اختلافات داخلی نیز محسوب می شود.

نشست مهم سران طالبان در قندهار؛ تلاش برای کاهش اختلافات، تغییر کابینه و کسب مشروعیت /  آخوندزاده رهبر طالبان ریاست این نشست را بر عهده دارد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ براساس گزارش‌ها گروه طالبان در خصوص ایجاد تغییرات در کابینه و کسب مشروعیت بین المللی نشست مهمی در ولایت قندهار برگزار کرده است.

منابع معتبر در گروه طالبان به رسانه‌ها گفته‌اند که یک نشست مهم رهبری این گروه در قندهار برگزار شده‌ است که ایجاد تغییر در کابینه و بررسی راه‌های کسب مشروعیت بین‌المللی از مسایل مورد بحث در آن است و تلاش طالبان برای کاهش اختلافات داخلی نیز محسوب می شود.

منابع طالبان که نخواسته‌اند از آنها نام گرفته شود، می‌گویند ریاست این نشست را مولوی هبةالله آخُندزاده، رهبر طالبان، بر عهده دارد.

حل اختلافات درونی از دیگر مسائل مورد بحث در این نشست است، اگرچه طالبان وجود چنین اختلافات را رد می‌کنند.

اما منابع محلی می‌گویند اختلاف میان ملا یعقوب، وزیر دفاع، سراج‌الدین حقانی، وزیر داخله طالبان و حاجی یوسف وفا، والی قندهار که از افراد خاص ملا هبت‌الله آخندزاده است، جدی است.

ملا حسن آخند، رییس الوزرا، ملا عبدالغنی برادر، معاون رییس الوزرا، سراج‌الدین حقانی، وزیر کشور طالبان، انس حقانی، مشاور وزیر داخله، ملا یعقوب مجاهد، وزیر دفاع طالبان و دست کم ۱۵عضو کابینه در نشست قندهار حضور دارند.

اگرچه رهبر طالبان هنوز دیده نشده، اما این اولین‌بار است که از زمان به قدرت رسیدن طالبان، چنین نشستی تحت رهبری او در قندهار برگزار می‌شود.

این نشست در مهمانخانه ملا محمد عمر، بنیانگذار طالبان در منطقه مندی‌گگ در حوزه اول شهر قندهار برگزار شده است.

ساحه کاملا مسدود است و نیروهای طالبان در محل مستقر شده‌اند.

نشست کابینه طالبان هر دوشنبه هفته در ارگ ریاست جمهوری در کابل برگزار می‌شود، اما نشست این هفته کابینه این گروه در قندهار برگزار شد و روز سه‌شنبه نشست سران طالبان جریان داشت.

این دومین نشست مقام‌های ارشد طالبان در قندهار است که پس از تسلط طالبان بر افغانستان برگزار می‌شود.

جلسه طالبان در ولایت قندهار در حالی دایر می‌شود که با گذشت ۷ ماه از تسلط این گروه بر افغانستان هنوز هیچ کشوری حکومت این گروه را به رسمیت نشناخته است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر