کد خبر: 129036
A

هشدار سازمان ملل درباره کاهش ۷۳ درصدی سطح آب دجله و فرات

سازمان ملل با هشدار نسبت به اینکه سطح آب رودخانه های دجله و فرات در عراق تا ۷۳ درصد کاهش می یابد، عراق را به مشارکت در گفتگوهای هدفمند با کشورهای همسایه درباره تقسیم آبها دعوت کرد.


هشدار سازمان ملل درباره کاهش ۷۳ درصدی سطح آب دجله و فرات

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ به گزارش  الجزیره، «سامی دیماس» مدیر منطقه ای برنامه سازمان ملل متحد برای محیط زیست در یک کنفرانس مطبوعاتی در بغداد گفت: «عراق شاهد کمبود باران و تاثیر آن روی سطح رودخانه های دجله و فرات تا ۷۳ درصد، افزایش دما به میزان هفت برابر سریعتر از افزایش گرمایش جهانی و همچنین عدم تعادل جمیعتی به میزان هفتاد درصد در مناطق شهری است که منجر به کاهش کشاورزی می شود».

دیماس خاطرنشان کرد: «تا زمانی که اقدامات جمعی صورت نگیرد، تخریب محیط زیست، از بین رفتن تنوع زیستی، تخریب اراضی و تکرار پدیده های شدید جوی تهدیدی جدی برای انسان ها در این منطقه است و همگی زندگی میلیون ها انسان را به خطر می اندازیم».

از سوی دیگر خانم جنین هنیس پلاسخارت نماینده ویژه سازمان ملل در عراق را به مشارکت در گفتگوهای هدفمند با کشورهای همسایه درباره تقسیم آب ها دعوت و تاکید کرد: خانواده سازمان ملل در عراق با همکاری این کشور برای مدیریت منابع آبی و کاهش آثار منفی آن بر محیط زیست تلاش می کند.

پلاسخارت افزود: کاهش بارش باران، نقص آب، شور شدن خاک و آب، مدیریت ناکارآمد منابع و رشد جمعیت، همگی عواملی هستند که در سراسر کشور تاثیر گذاشته است. تغییرات آب هوایی را هم باید به این موضوع اضافه کرد زیر کاهش فعال جریان آب از کشورهای مجاور تهدید دیگری است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر