کد خبر: 129068
A

یونیسف: جنگ بیش از نیمی از کودکان اوکراینی را آواره کرده است

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد از آغاز درگیری‌ها در اوکراین تاکنون، حدود چهار میلیون و ۳۰۰ هزار کودک این کشور را ترک کرده‌ و آواره شده اند.

یونیسف: جنگ بیش از نیمی از کودکان اوکراینی را آواره کرده است

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ از خبرگزاری فرانسه، یونیسف امروز /پنجشنبه/ در بیانیه ای اعلام کرد: از آغاز جنگ در اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند) تا امروز (۲۴ مارس) که یک ماه از آن می‌گذرد، بیش از نیمی از کودکان اوکراینی مجبور به ترک خانه‌های خود شده اند.

در این بیانیه آمده است: یک ماه جنگ و ناآرامی در اوکراین چهار میلیون و ۳۰۰ هزار کودک اوکراینی را از جمعیت هفت میلیون و ۵۰۰ هزار نفری آنان، مجبور به ترک خانه کرده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن نیز  در ۵ اسفند/۲۴ فوریه آغاز «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

درگیری ها در اوکراین که همچنان ادامه دارد و این روزها وارد دومین ماه خود می‌شود سبب شده تا میلیون ها اوکراینی کشور خود را ترک کنند. بیشتر پناهجویان اوکراینی را زنان و کودکانی تشکیل می دهند که خود را به لهستان و سایر کشورهای اروپایی رسانده اند./ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر