کد خبر: 129071
A

انگلیس تحریم‌های جدیدی علیه روسیه وضع کرد

وزیر امور خارجه انگلیس روز پنجشنبه اعلام کرد که این کشور ۶۵ فرد و شرکت دیگر روسیه را با هدف قطع آنچه "صنایع حیاتی که به ماشین جنگی پوتین کمک می کند" نامید، تحریم کرده است.

انگلیس تحریم‌های جدیدی علیه روسیه وضع کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ لیز تراس با صدور بیانیه‌ای عنوان کرد که تحریم‌های جدید گروه «واگنر» - که ارتش خصوصی ولادیمیر پوتین هستند - و بانک آلفا، بزرگترین بانک خصوصی روسیه را شامل می شود.

برخی از افراد تحریم شده عبارتند از پولینا کووالوا دخترخوانده سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، یوجین شویدلر سرمایه دار میلیاردر نفت و هرمان گرف مدیر عامل اسبربانک، بزرگترین بانک روسیه.

گالینا دانیلچنکو که توسط روسیه به عنوان شهردار ملیتوپل در اوکراین منصوب شد نیز تحریم شده است. او اولین فردی است که انگلیس به دلیل همکاری با نیروهای روسی در اوکراین تحریم کرده است.

بریتانیا در چهار هفته پس از حمله روسیه به اوکراین، بیش از یک هزار نفر از افراد و مشاغل روسی را تحریم کرده است.

وزیر امور خارجه انگلیس در این باره گفت: این الیگارش ها، مشاغل و اراذل و اوباش اجیر شده در قتل غیرنظامیان بی گناه شریک هستند و باید بهای آن را بپردازند. پوتین نباید توهم داشته باشد - ما با هم‌پیمانان خود متحد هستیم و به سخت‌تر کردن اقتصاد روسیه ادامه خواهیم داد تا از شکست او در اوکراین اطمینان حاصل کنیم.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس هم که در بروکسل برای شرکت در اجلاس با ایالات متحده، اتحادیه اروپا و گروه ۷ بر سر اوکراین حضور دارد، پیشتر گفته بود که با تشدید فشارهای اقتصادی علیه روسیه، جنگ در اوکراین کوتاه‌تر خواهد شد.

وی در گفت‌وگو با شبکه رادیویی ال‌بی‌سی افزود: ما باید از لحاظ اقتصادی بیشتر کار کنیم تا مانع استفاده پوتین از ذخایر مالی این کشور شویم. وی افزود: هر چه اکنون فشار بیشتری اعمال کنیم، به‌ویژه روی مواردی مانند طلا، به اعتقاد من، می‌توانیم جنگ را کوتاه‌تر کنیم.

نخست وزیر انگلیس همچنین ادعا کرد که رئیس جمهوری روسیه از خط قرمز در جنگ اوکراین عبور کرده و باید در دادگاه کیفری بین‌المللی حاضر شود

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین و نیز واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد./ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر