کد خبر: 129078
A

دمشق: در هر مواجهه‌ای با غرب طرف روسیه هستیم

معاون وزیر خارجه سوریه گفت که دمشق در مسأله اوکراین بی طرف نخواهد ماند.

دمشق: در هر مواجهه‌ای با غرب طرف روسیه هستیم
به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ «بشار الجعفری» معاون وزیر خارجه سوریه امروز (پنج شنبه) در نشست اتحادیه نویسندگان عرب که با حضور «الکساندر یویموف» سفیر مسکو در دمشق برگزار شد، گفت که ناتو به جای انحلال به سمت شرق گسترش یافته و این اساس بحران اوکراین است.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) بشار الجعفری در این نشست گفت که حجم عظیمی از اطلاعات وجود دارد، اما ما فاقد آموزش سیاسی هستیم و غرب در حال دروغ‌گویی و روایت وارونه حقایق است، از این رو ما در فضای سیاسی دروغینی که غرب ایجاد کرده به سر می‌بریم و مسأله «فرهنگ سیاسی» همان مشکلی است که در اوکراین وجود دارد.

او توضیح داد که پرونده‌های بین‌المللی بیش از گذشته با یکدیگر تداخل پیدا کرده و تجربه اوکراین بار دیگر سستی سیستم امنیتی اروپا را ثابت کرده است، بر این مبنا که ما در یک جهان وحشی به سر می‌بریم و سیاست همچنان طفل یتیمی در آن است.

معاون وزیر خارجه سوریه افزود: «ما باید از موضع روسیه حمایت کنیم و سوریه جزو معدود کشورهایی است که خطرات جغرافیای سیاسی و نقش تاریخی آن را درک می‌کند. روسیه مورد هدف قرار گرفته است؛ مشکل اساسی گسترش پیمان ناتو است؛ به جای اینکه ببینیم ناتو منحل می‌شود، می‌بینیم که به سمت شرق در حال گسترش است و باید یک مانعی در برابر سیاست‌های غربی شکل گیرد.»

بشار الجعفری در ادامه گفت که اتحادیه اروپا، اروپایی نبوده و تابع ناتو است و اکنون روسیه هم‌پیمانان حقیقی خود را که در کنارش ایستاده‌اند را یافته است.

او تأکید کرد: «ما امروز در یک خندق واحد و شرکای روسیه در هر رویارویی با کشورهای غربی هستیم. کشورهایی که به ما خسارت زیادی وارد کرده‌اند.»

معاون وزیر خارجه سوریه در خصوص تأثیرات اقتصادی تحریم‌ها نیز گفت که همه جهان از جمله سوریه از تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه متضرر می‌شوند، اما بزرگترین زیان‌دیدگان کسانی هستند که علیه نظام مالی جهانی دست به تحریم زده‌اند.

در این نشست «الکساندر یفیموف» سفیر مسکو در دمشق نیز گفت که روسیه در چارچوب خلع‌سلاح کردن اوکراین و آزادی این کشور از دست گروهی که از آن‌ها به عنوان «نازی‌های جدید» یاد می‌کرد است.

او تأکید کرد که ارتش روسیه در این عملیات، علیه غیرنظامیان اقدام نمی‌کند، بلکه «نازی‌های جدید» از آن‌ها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند و دقیقا همان روش‌هایی که تروریست‌ها در سوریه انجام می‌دادند را در پیش گرفته‌اند./فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر