کد خبر: 129079
A

آکسیوس: ایران شرط آمریکا برای خارج کردن سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی را نپذیرفت

وبسایت اکسیوس به نقل از "منابع موثق آمریکایی و اسرائیلی" گفته است که مقامات ایران با شرایط آمریکا برای خارج کردن سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی موافقت نکرده‌اند. نهادهایی که در این فهرست هستند هدف تحریم‌های آمریکا قرار می‌گیرند.

آکسیوس: ایران شرط آمریکا برای خارج کردن سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی را نپذیرفت

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  وبسایت اکسیوس به نقل از "منابع موثق آمریکایی و اسرائیلی" گفته است که مقامات ایران با شرایط آمریکا برای خارج کردن سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی موافقت نکرده‌اند. نهادهایی که در این فهرست هستند هدف تحریم‌های آمریکا قرار می‌گیرند.

بی بی سی به نقل از این وبسایت نوشت، دو طرف در مورد مسایل دیگر به استثنای خارج کردن سپاه پاسداران از این فهرست به توافق رسیده‌اند و این تنها مورد اختلاف باقیمانده بین دولت جو بایدن و حکومت ایران است.

اکسیوس می‌نویسد یکی از پیشنهادهای آمریکا این بوده که برای خارج کردن سپاه پاسداران از این فهرست، ایران علنا اعلام کند که به کاهش تنش در منطقه متعهد است اما طرف ایرانی این شرط را هم قابل قبول ندانسته است.

براساس این گزارش، ایران فقط با دادن یک نامه محرمانه و غیرقابل انتشار در مورد کمک به کاهش تنش موافقت کرده است.

این وبسایت به نقل از یک مقام آمریکایی گفته است که موضوع سپاه پاسداران به تدریج به تهدیدی برای شکست مذکرات وین تبدیل می‌شود در حالیکه دولت جو بایدن از تبعات داخلی خارج کردن این نهاد از فهرست سازمان‌های تروریستی احساس نگرانی می‌کند و احتمال دارد که شرط فوق را هم پس بگیرد.

روز دوشنبه، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که این کشور تا پایان تعطیلات نوروز در ایران منتظر پاسخ مقامات ایرانی خواهد ماند اما بعدا اظهارات خود را تصحیح کرد و گفت که منظور او دقیقا پایان تعطیلات در ایران نبوده اما انتظار دارد پاسخ ایران را ظرف چند روز آینده دریافت کند.

با ادامه اختلاف بر سر موقعیت سپاه پاسداران، ند پرایس روز سه‌شنبه گفت که دولت بایدن درباره "جایگزین‌های" احتمالی برجام با فرانسه، آلمان، بریتانیا، اسرائیل و کشورهای حوزه خلیج فارس گفتگو کرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر