کد خبر: 129149
A

سازمان ملل از کشف گورهای دسته جمعی در شهر مایروپل اوکراین خبر داد

ماتیلدا بوگنر رئیس تیم حقوق بشر سازمان ملل در اوکراین روز جمعه گفت، ناظران اطلاعات بیشتری در مورد گورهای دسته جمعی در شهر بندری محاصره شده ماریوپل از جمله کشف یک گور با ۲۰۰ جسد دریافت کرده‌اند.

سازمان ملل از کشف گورهای دسته جمعی در شهر مایروپل اوکراین خبر داد

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ از "رویترز"، رئیس تیم حقوق بشر سازمان ملل در اوکراین به خبرنگاران گفت: اطلاعات ما در مورد گورهای دسته جمعی در شهر ماریوپل در حال افزایش است. 

وی در این خصوص توضیح بیشتری نداد و گفت مشخص نیست افراد کشته شده نیروهای نظامی یا غیرنظامیان هستند. 

پیش از این دفتر حقوق بشر سازمان ملل که حدود ۵۰ نیرو در اوکراین دارد اعلام کرد از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه، یک هزار و ۸۱ غیر نظامی در اوکراین کشته شده‌اند. 

بوگنر در این خصوص گفت: تعداد تلفات غیر نظامی و شدت تخریب‌ها نگرانی‌های جدی ایجاد می‌کند و حاکی از نقض قوانین بشردوستانه بین‌المللی به خصوص حملات بلا استثناء می‌باشد. 

روسیه گزارش‌ها در خصوص حمله به غیرنظامیان را رد کرده و گفته تاکنون صدها نفر از ماریوپل به روسیه پناهنده شده‌اند. 

بوگنر افزود، تیم حقوق بشر سازمان ملل در اوکراین گزارش‌هایی مبنی بر گلوله باران بلا استثناء منطقه دونتسک از سوی نیروهای اوکراینی و همچنین قتل مردم اوکراین به اتهام حمایت از روسیه دریافت کرده است. 

با این حال مقامات اوکراینی اعلام کرده‌اند که هیچگاه غیرنظامیان را هدف قرار نداده‌اند و مردم دونتسک و لوهانسک در واقع اوکراینی هستند. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن (۵ اسفند) آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع داد. 

درگیری‌ها در اوکراین و نیز واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد./ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر