کد خبر: 129165
A

رزمایش روسیه در جزایر مورد مناقشه با ژاپن

رسانه‌های ژاپنی امروز (شنبه)، چند روز پس از آن که مسکو مذاکرات صلح با ژاپن را به دلیل تحریم‌هایش به دلیل حمله روسیه به اوکراین متوقف کرد، اعلام کردند که روسیه در حال برگزاری رزمایش‌هایی در جزایر مورد ادعای توکیو است.

رزمایش روسیه در جزایر مورد مناقشه با ژاپن

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ خبرگزاری اینترفکس گفته بود که، ارتش روسیه با بیش از ۳۰۰۰ سرباز و صدها تجهیزات ارتش در جزایر کوریل تمرینات نظامی انجام می دهد.

در این اطلاعیه معلوم نشده که این مانور در کجای زنجیره جزیره، که شبه جزیره کامچاتکا روسیه و شمالی‌ترین جزیره اصلی ژاپن، هوکایدو را به هم متصل می‌کند، در حال انجام است.

رسانه‌های ژاپنی گفتند که مانور در مناطقی انجام می‌شود که اتحاد جماهیر شوروی در پایان جنگ جهانی دوم تصرف کرد و توکیو مدعی آن است. اختلاف ارضی بر سر این چهار جزیره - که روسیه می‌گوید بخشی از زنجیره کوریل است و ژاپن آنها را سرزمین‌های شمالی خود می‌نامد - مانع از دستیابی توکیو و مسکو به یک معاهده صلح شده است که به طور رسمی به خصومت‌ها پایان دهد.

ژاپن روز سه‌شنبه پس از خروج روسیه از مذاکرات طولانی مدت معاهده برسر جزایر و توقف پروژه‌های اقتصادی مشترک مرتبط با جزایر، به تلافی پیوستن ژاپن به تحریم‌های غرب به دلیل تهاجم به اوکراین، با عصبانیت واکنش نشان داد.

به گفته اینترفکس، تمرین‌های روسیه شامل دفع جنگ‌های آبی خاکی، از جمله انهدام هواپیماهای دفاعی حامل نیرو و آزمایش مهارت‌ها برای به کارگیری سامانه‌های کنترل آتش موشک‌های هدایت شونده ضد تانک بود.

این خبرگزاری به نقل از سرویس مطبوعاتی منطقه اعلام کرد: «علاوه بر این، یگان‌های نیروی پدافند هوایی مجموعه‌ای از اقدامات را برای شناسایی و انهدام هواپیماهای دشمن ساختگی که حمله هوایی انجام می‌دهند، انجام می‌دهند./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر