کد خبر: 129199
A

روزنامه روسی نووایا گازِتا: حزب‌الله لبنان به اوکراین نیرو اعزام می کند

روزنامه روسی نووایا گازِتا منتقد دولت ولادیمیر پوتین، در گزارشی خبر از توافق حزب الله لبنان با گروه امنیتی "واگنر" برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین خبر داد.‌

روزنامه روسی نووایا گازِتا: حزب‌الله لبنان به اوکراین نیرو اعزام می کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛روزنامه روسی نووایا گازِتا منتقد دولت ولادیمیر پوتین، در گزارشی خبر  از توافق حزب الله لبنان با گروه امنیتی "واگنر" برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین خبر داد.‌
 

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ این روزنامه روس زبان بنابر گزارش خود نوشت؛ در 25 مارس، کانال الحداس، بخشی از مجموعه رسانه ای العربیه (بزرگترین شرکت تلویزیونی عرب زبان در جهان) گزارش داد که ظاهراً PMC واگنر روسی در حال مذاکره با گروه مسلح شیعه حزب الله برای اعزام جنگجویان به اوکراین است. به گفته الحداس، ظاهراً واگنر در این مذاکرات توسط شخصی الکساندر کوزنتسوف نماینده شده بود. از طرف حزب الله، یکی از اعضای ارشد واحد امنیتی ناجی، حسن الشرتونی (علامت تماس حاج ابوعلی) سخنرانی کرد.

ظاهراً این دیدار چند روز پیش برگزار شد و طرفین توافق کردند که 800 جنگجوی حزب الله را برای جنگ به اوکراین بفرستند. هزینه استخدام یک جنگنده 1500 دلار در ماه خواهد بود.

اساس این گزارش در همین راستا، «اعزام ۲۰۰ نیروی نخست این گروه شبه نظامی شیعه در روز سه‌شنبه، ۹ فروردین (۲۹ مارس)، انجام خواهد شد».

این روزنامه روسی همچنین در شرح جزئیات خبری که به نقل از العربیه آورده نوشت: گروه حزب‌الله «جذب نیرو در شهر قُصیر سوریه را آغاز کرده و قرار است نخستین رزمندگان شیعه اعزامی حزب‌الله از دمشق به منطقه گومِل گرجستان منتقل شوند و سپس از آن‌جا به اوکراین عزیمت کنند».

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر