کد خبر: 129207
A

رابرت مالی: دولت بایدن هنوز تصمیمی برای خروج سپاه پاسداران از فهرست گروه‌های تروریستی نگرفته است

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در نشست دوحه، به موضع دولت آمریکا درباره خواسته‌های جمهوری اسلامی از جمله «خروج سپاه از فهرست گروه‌های تروریستی» و همچنین «تضمین ماندن آمریکا در برجام در آینده» پاسخ داد.

رابرت مالی: دولت بایدن هنوز تصمیمی برای خروج سپاه پاسداران از فهرست گروه‌های تروریستی نگرفته است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در نشست دوحه، به موضع دولت آمریکا درباره خواسته‌های جمهوری اسلامی از جمله «خروج سپاه از فهرست گروه‌های تروریستی» و همچنین «تضمین ماندن آمریکا در برجام در آینده» پاسخ داد.

رابرت مالی روز یکشنبه ۷ فروردین درباره خواست ایران برای خروج سپاه از فهرست گروه‌های تروریستی گفت که حتی اگر سپاه پاسداران از فهرست گروه‌های تروریستی خارج شود، همچنان تحت تحریم باقی می‌ماند. او تاکید کرد که دولت جو بایدن هنوز تصمیمی برای خروج سپاه از فهرست گروه‌های تروریستی نگرفته است.

مقامات جمهوری اسلامی خروج سپاه از این لیست را شرط توافق بر سر احیای برجام اعلام کرده بودند. پیش از سخنرانی رابرت مالی، در همین پنل، کمال خرازی مهمان بود. وزیر خارجه پیشین ایران که اکنون مشاور ارشد رهبر انقلاب اسلامی است گفت که سپاه پاسداران باید از فهرست گروه‌های تروریستی خارج شود تا ایران با مذاکرات احیای برجام موافقت کند.

رابرت مالی همچنین درباره درخواست جمهوری اسلامی برای تضمین ماندن دولت آینده آمریکا در برجام گفت، ما نمی‌توانیم تضمین دهیم که اگر دولت دیگری بر سر کار بیاید، به برجام متعهد باشد. این بخشی از طبیعیت سیستم کشور ما است. وی افزود: بهترین تضمین این است که ایران زودتر توافق کند و آن را استوار، اجرا کنیم و درباره سایر مسائل گفتگو کنیم. اینطور توافق پایدار تر می‌ماند.

آقای مالی در پاسخ به «بکی اندرسون» مجری سی‌ان‌ان که گرداننده این پنل بود، درباره قریب الوقوع بودن توافق برای احیای برجام گفت: ایران و ایالات متحده برای رسیدن به توافق احیای برجام خیلی نزدیک شده‌اند اما هنوز احیای برجام قطعی نیست. او گفت من مطمئن نیستم توافق اکنون نزدیک باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر