کد خبر: 129286
A

یک مذاکره کننده کننده دیگر هم رابرت مالی را رها کرد؛ شاپیر، تیم مذاکره کننده هسته ای آمریکا را ترک کرد

«دن شاپیرو» سفیر آمریکا در اسراییل در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، تیم دولت جو بایدن درباره ایران را بعد از هفت ماه فعالیت و به دلیل اختلافات بر سر انتقادات فزاینده درباره گفت‌وگوهای وین و احیای برجام ترک کرد.

یک مذاکره کننده کننده دیگر هم رابرت مالی را رها کرد؛ شاپیر،  تیم مذاکره کننده هسته ای آمریکا را ترک کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه هاآرتص در گزارشی نوشت: دن شاپیرو قرار است به عنوان مشاور و محقق در شورای آتلانتیک با تمرکز بر امور خاورمیانه مشغول به کار شود.

وی که در دولت بایدن به عنوان «نجوی اسرائیل» شناخته می‌شود و درک عمیقی از روابط نزدیک آمریکا و رژیم صهیونیستی دارد، یکی از آخرین افراد بلندپایه‌ای است که تیم رابرت مالی فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران را ترک می‌کند. ریچارد نفیو طراح تحریم‌های هوشمند و معاون رابرت مالی به همراه ۲ نفر دیگر از مذاکره کنندگان اصلی آمریکا هم ۲ ماه پیش تیم دولت بایدن در مذاکرات وین را ترک کردند.

رژیم اسراییل به شدت مخالف خارج کردن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست سازمان‌های ترویستی خارجی آمریکا است.

براساس این گزارش، شاپیرو نزدیک‌ترین فرد در تیم مذاکره کننده آمریکا به تل آویو بود که ارتباطات خوبی نیز با دولت‌های عربی منطقه داشت.

آمریکا در سال ۲۰۱۸ و در دولت دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای با ایران (برجام) خارج شد و در دولت جو بایدن قصد دارد تا به این توافق بازگردد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر