کد خبر: 129428
A

آلمان پذیرای ۱۰۰هزار دانشجوی اوکراینی می‌شود

پیش‌بینی می‌شود که دانشگاه‌های آلمان پذیرای یکصد هزار دانشجوی اوکراینی شوند.

آلمان پذیرای ۱۰۰هزار دانشجوی اوکراینی می‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از یونیورسیتی ورلد نیوز، دانشگاه‌های آلمان پذیرای ۱۰۰ هزار دانشجو و دانشگاهیان همسایه شرقی خود یعنی اوکراین می‌شوند. "یویبراتو موکهرجی"، رئیس "مؤسسه مبادلات آکادمیک آلمان" درباره پذیرش دانشجویان اوکراینی می‌گوید: در سفر به لهستان، شرایط پذیرش دانشجویان اوکراینی را بررسی کردم. بهره‌گرفتن از تجارب این کشور می‌تواند تجربه بسیار مناسبی باشد. 

پیش از آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین، دانشگاه‌های لهستان پذیرای بسیاری از دانشجویان اوکراینی بودند. اوکراین سهم قابل توجهی از جمعیت دانشجویی لهستان را برای مدت‌های طولانی به خود اختصاص داده است. مؤسسه مبادلات آکادمیک آلمان پیش‌بینی می‌کند، حدود ۱۰۰ هزار دانشجویی اوکراینی از جمله افرادی که در حال حاضر در لهستان تحصیل می‌کنند، به مراکز آکادمیک آلمان خواهند آمد. 

 

نیمه ماه مارس (۲۴ اسفند) ۵ میلیون یورو برای بورسیه و سایر اقدامات حمایتی از دانشجویان اوکراینی تخصیص داده شد، این بودجه به دانشگاه و مؤسسات پرداخت می‌شود. در حال حاضر، تمامی مؤسسات و مراکز آکادمیک در حال ارائه برنامه حمایتی از پناهجویان هستند.

تامین منابع مالی مورد نیاز برای حمایت از دانشجویان یک موضوع حیاتی به حساب می‌آید. مؤسسه مبادلات آکادمیک آلمان از دولت این کشور می‌خواهد، حدود ۸۰ میلیون یورو بودجه برای حمایت از دانشجویان اختصاص دهد. "موکهرجی" می‌گوید: به طور قطع، دولت حسن نیت خود را نشان داده، باید با این موضوع به صورت واقع‌بینانه برخورد کنیم، چرا که هیچ نقشه دیگری برای این موضوع وجود ندارد. 

وی معتقد است، این موضوع با بحران پناهجویان در سال ۲۰۱۶ متفاوت است؛ دانشجویان اوکراینی می‌توانند به تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا بروند. با توجه به این شرایط، آمادگی همه دانشگاه‌های سراسر کشور مهم است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر