کد خبر: 129561
A

الجریده: هیئتی ایرانی برای آموزش دور زدن تحریم‌ها به روسیه اعزام شده اند

یک روزنامه کویتی از سفر هیئت کارشناسان ایرانی به روسیه برای ارائه مشاوره در زمینه دور زدن تحریم‌ها خبر داد.

 الجریده: هیئتی ایرانی برای آموزش دور زدن تحریم‌ها به روسیه اعزام شده اند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه کویتی الجریده مدعی شد که یک منبع آگاه دولتی در ایران فاش کرده که تهران هیئتی شامل 25 کارشناس ایرانی از وزارت صمت و متخصصان در زمینه مکانیزم‌های دور زدن تحریم‌های غربی را برای ارائه مشاوره به همتایان روس خود، به روسیه اعزام کرده است.

بنا به گفته این منبع آگاه، مسکو خواستار دریافت اطلاعات فنی و دقیقی از تجربه ایرانی‌ها در دور زدن تحریم‌ها و زندگی با تحریم‌ها طی چهل سال شده است.

به ادعای این روزنامه و به نقل از این منبع آگاه که خواسته نامش فاش نشود، بررسی‌های اولیه‌ای که این هیئت پیش از سفر به روسیه انجام داده است، نشان می‌دهد که تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه بزرگتر از تحریم‌های اعمال شده علیه ایران است اما دور زدن این تحریم‌ها آسان‌تر است؛ چراکه در درجه اول این تحریم‌ها بین‌المللی نیست و علاوه بر آن، بیش از 125 کشور جهان به تحریم ها علیه روسیه پایبند نیستند.

قرار است سفر هیئت کارشناسان تحریم ایران به مسکو پایتخت روسیه آنطور که الجریده مدعی شده است، امروز سه‌شنبه چهارم آوریل انجام شود.

آمریکا به همراه برخی متحدانش از جمله بریتانیا، ژاپن و کانادا تحریم‌هایی شدید و گسترده‌ای را به دلیل تهاجم نظامی روسیه در اوکراین علیه مسکو اعمال کرده‌اند. روسیه اکنون به تحریم شده‌ترین کشور جهان تبدیل شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر