کد خبر: 129686
A

کارشناس انقلابی: اروپا خواهان پایان جنگ روسیه - اوکراین است اما آمریکا مخالفت می کند

کارشناس انقلابی مسائل بین الملل با اشاره به اینکه جنگ اوکراین و روسیه گفت: دولت های اروپایی می خواهند اوضاع در اوکراین به سمت پایان جنگ هدایت شود اما در عمل تحت فشار آمریکا در مسیری که دولتمردان ایالات متحده ترسیم کردند حرکت می کنند.

کارشناس انقلابی: اروپا خواهان پایان جنگ روسیه - اوکراین است اما آمریکا مخالفت می کند

به گزارش دیده بان ایران؛ «فواد ایزدی»، کارشناس انقلابی مسائل بین الملل با اشاره به اینکه جنگ اوکراین و روسیه، هزینه های اقتصادی بسیاری برای کشورهای اروپایی به دنبال داشته است که ناشی از سیاست های مداخله جویانه آمریکاست گفت: آمریکا تصور می کند فرصتی پیدا کرده که اوکراین را برای روسیه به افغانستان دیگری تبدیل کند.

وی با اشاره به اینکه کودتای 2014 اوکراین نیز با هدف ضربه زدن به روسیه از سوی آمریکا شکل گرفت تصریح کرد: اگر سیاست های آمریکا نبود بحران های اوکریان رقم نمی‌خورد؛ آمریکا در اوکراین کودتا کرد و حکومت دست نشانده را در این کشور حاکم کرد که اجازه نداشته باشد وضعیت فعلی را تغییر دهد.

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه در سایه جنگ روسیه با اوکراین، شرکت های اسلحه سازی و انرژی در آمریکا فرصت های بسیار مطلوبی را دریافت کردند عنوان کرد: آمریکا حکومت مافیایی دارد و سیاست آن تحت تاثیر همین جریان مافیایی است.

ایزدی با اشاره به اینکه خاتمه دادن به اوضاع اوکراین در دستور کار آمریکا نیست ادامه داد: براساس موضع گیری هایی که از سوی مقامات آمریکایی صورت می گیرد روشن است که آمریکا به دنبال آن است که آنگونه که می خواهد خاتمه جنگ در اوکراین رقم بخورد که این پایان هم دراز مدت خواهد بود به طوری که می گویند باید بحران اوکراین به درستی خاتمی پیدا کند!

وی با اشاره به اینکه قربانیان این سیاست آمریکا در اوکراین برای ضربه زدن به روسیه مردم اوکراین و پس از آن مردم اروپا هستند که امروز با قحطی نان و روغن و تورم بالای 30 درصد مواجه شدند تصریح کرد: دولت های اروپایی هم به این مسئله به طور کامل واقف هستند از این رو می خواهند اوضاع در اوکراین به سمت پایان جنگ هدایت شود اما در عمل تحت فشار آمریکا در مسیری که دولتمردان ایالات متحده ترسیم کردند حرکت می کنند.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه نبود استقلال در سیاست خارجی در نهایت منجربه حرکت در جاده ای خواهد بود که نه به نفع کشور است نه به نفع مردم خاطرنشان کرد: شرایط امروز در اوکراین علاوه بر آنکه مردم این کشور و اروپایی ها را متضرر کرده است، بلکه به نفع مردم آمریکا هم نیست چرا که از افزایش قیمت انرژی مافیای آمریکایی سود می برند و مردم این کشور تحت فشار قرار می گیرند./ راه دانا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر